DHL Supply Chain poszerza ekoflotę w Czechach. A w Polsce?

DHL Supply Chain, dostawca usług logistyki kontraktowej, rozszerzył flotę ekologicznych ciężarówek zasilanych LNG w Czechach do 21 pojazdów. Dobrych wieści można spodziewać się również z Polski – dowiedział się serwis ISBiznes.pl

–  Proszę się spodziewać dobrych wieści, ale niestety jeszcze nie mogę zdradzić szczegółów. Dbanie o środowisko to dla nas najważniejszy priorytet, ale również duża inwestycja. Dlatego pracujemy z naszymi partnerami i mogę powiedzieć, że wszystko idzie w dobrym kierunku – mówi serwisowi ISBiznes.pl Agata Wydmańska, dyrektor marketingu i  komunikacji CEE DHL Supply Chain, pytana czy w Polsce nastąpi tego typu ruch jak w Czechach.

DHL Supply Chain podał, że po roku powiększa swoją flotę w Czechach o dziesięć dodatkowych ekologicznych ciężarówek, łącznie do 21 ciągników zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) będzie transportowało części do produkcji samochodów z Czech do Niemiec. Dzięki temu krokowi DHL Supply Chain zmniejszy emisję CO2 o 168 ton rocznie. To kolejny krok w kierunku osiągnięcia zeroemisyjności w 2050 r., a wprowadzanie zrównoważonego rozwoju do transportu to zobowiązanie DHL w celu Mission2050.

– Podczas całorocznej eksploatacji ciężarówek na LNG potwierdziliśmy słuszność naszej decyzji, co zmotywowało nas do dalszej rozbudowy naszej „zielonej” floty”. Zaletą jest możliwość tankowania zarówno konwencjonalnego LNG, jak i LBG (BioLNG). Dzięki otwarciu nowych stacji na naszych trasach w Niemczech możemy skorzystać z tej jeszcze bardziej ekologicznej opcji. Podczas spalania LBG do powietrza nie są uwalniane praktycznie żadne związki siarki, a jedynie minimalna ilość tlenków azotu i cząstek stałych – mówi Kateřina Rázlová, dyrektor jednostki biznesowej ds. transportu krajowego i motoryzacji DHL Supply Chain.

Flota DHL Supply Chain została poszerzona o ciągniki Volvo FH460 TC LNG. Obecnie 21 ciężarówek LNG z floty DHL Supply Chain transportuje części do produkcji samochodów z punktu przeładunkowego Neprevázka do Glauchau w dzielnicy Zwickau w Niemczech, ale także do Wolfsburga, Hanoweru, Heilbronn, Kassel i Neckarsulm. Każda z ciężarówek pokonuje rocznie średnio 132 tys. kilometrów. Zaopatrywanie ekologicznej floty w paliwo alternatywne staje się coraz łatwiejsze. W Niemczech co ok. 200 km są już stacje tankowania LNG, nowo otwarte zostały również stacje z LBG. Z kolei w Czechach dostępne są cztery stacje LNG – w Louny, Klecany, Mladá Boleslav i Nýřany koło Pilzna.