Kino Polska TV miało 18,73 mln zł zysku netto, 38,74 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2024 r.

Warszawa, 22.05.2024 (ISBnews) – Kino Polska TV odnotowało 18,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 13,47 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 22,95 mln zł wobec 17,14 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 38,74 mln zł wobec 31,43 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 75,51 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 70,75 mln zł rok wcześniej.

“W I kwartale 2024 r. Grupa wypracowała 75 511 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 7% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W omawianym kwartale wzrosty zostały odnotowane w przypadku przychodów z reklamy, które wzrosły o 34% r/r. Z kolei spadki zanotowano w pozostałych kategoriach – przychody z emisji spadły o 2% r/r, a wpływy ze sprzedaży licencji spadły o 32% r/r” – czytamy w raporcie kwartalnym.

Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka zwiększyły się w omawianym okresie o 38% r/r (+3 689 tys. zł). Kanały Marki Kino Polska wygenerowały o 38% więcej przychodów z reklamy (+1 506 tys. zł), natomiast wzrost na Kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 28% (+1 347 tys. zł), co jest głównie zasługą wzrostu przychodów wygenerowanych przez kanał Kino TV. Zoom TV również zanotował wyższe przychody – wzrost o 38% r/r, podano także.

“Grupa wypracowała nieznacznie niższe przychody z emisji – spadki są widoczne we wszystkich raportowanych segmentach. Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne odnotowały 2% spadek r/r (-712 tys. zł). W I kwartale 2024 r. nieznaczne wzrosty odnotowano na takich rynkach jak Polska, Węgry i Rumunia, natomiast spadki m.in. w Czechach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Przychody z emisji wygenerowane przez Kanały marki Kino Polska osiągnęły poziom nieznacznie niższy w porównaniu do I kwartału 2023 r. (-4% r/r, -160 tys. zł)” – czytamy dalej.

W I kw. 2024 r. przychody ze sprzedaży praw licencyjnych spadły o 32% r/r, co jest efektem mniejszej skali odsprzedaży praw licencyjnych do spółki powiązanej spoza Grupy, wskazano też w materiale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 5,53 mln zł wobec 4,34 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Kino Polska, będąca częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+, zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

(ISBnews)