Japońska Agencja ds. Konsumentów nałożyła na japoński oddział koncernu Mercedes-Benz karę w wysokości około 1,23 mld jenów, czyli 8,3 mln dolarów za nieprawdziwe przedstawienie zabezpieczeń wozów SUV firmy.
Jest to największa kara administracyjna nałożona na podstawie japońskiego prawa nakładającego grzywny za wprowadzające w błąd oświadczenia. Wynosi ona 3% od sprzedaży danych produktów lub usług, a pojazdy Mercedesa mają stosunkowo wysokie ceny.
Według Agencji z katalogów Mercedes-Benz wynikało, że niektóre modele GLA i GLB były wyposażone w standardzie w systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy, choć w rzeczywistości były oferowane jako opcja.
W oświadczeniu opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej firma Mercedes-Benz Japan Co. przeprosiła i obiecała pilnować „zgodności swoich informacji z prawem i stanem faktycznym”.
Co ciekawe, jest to rodzaj recydywy, bowiem już w grudniu 2021 r. agencja nakazała firmie podjęcie działań, które sprawią, że twierdzenia wprowadzające w błąd nigdy więcej się nie pojawią w informacjach dla klientów.