Już 62 mln pasażerów PKP Intercity od początku roku

W samym listopadzie z usług przewoźnika skorzystało 5,4 mln osób. Tym samym od początku 2023 r. PKP Intercity przewiozły aż 62 mln osób, po raz pierwszy w historii przekraczając pułap 60 mln pasażerów już w połowie listopada. Do końca grudnia może to być nawet 67 mln osób.

PKP Intercity może uznać bieżący rok za bardzo udany. W każdym miesiącu przewoźnik bił rekordy popularności swoich usług. Tak było również w listopadzie. Do pociągów PKP Intercity w tym miesiącu wsiadło 5,4 mln pasażerów – to o ponad 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Tym samym przewoźnik zamknął jedenasty miesiąc z wynikiem 62 mln pasażerów od początku roku, czyli aż o 8,2 mln więcej niż na koniec listopada rok wcześniej. PKP Intercity szacuje, że w całym 2023 r. z jego usług skorzysta 67 mln pasażerów.  

„Tak wysoki wynik przewozowy po raz kolejny udowadnia, że przyjęta przez nas strategia naprawdę działa. Inwestujemy w tabor, wprowadzamy proklienckie rozwiązania i to przynosi mierzalne rezultaty. 62 mln pasażerów w ciągu 11 miesięcy to niespotykany dotąd wynik i mam nadzieję, że utrzymamy tę tendencję w kolejnych latach a w 2030 roku przewieziemy 88 mln osób – powiedział cytowany w informacji prasowej Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity. 

PKP Intercity osiągnęły ten wynik m.in. dzięki wprowadzeniu ujednoliconego modelu sprzedaży. W ten sposób spółka rozszerzyła sieć partnerów o najpopularniejsze serwisy oferujące bilety kolejowe i sprzedała za ich pośrednictwem 6,5 mln biletów. Nie bez znaczenia były także promocje i atrakcyjne oferty, jak choćby Taniej z Bliskimi, z której skorzystało od początku jej wprowadzenia 14,5 mln pasażerów. Spółka rozwijała także aplikację, dzięki której sprzedała 2,3 mln biletów.