Według raportu SW Research dla Allegro internetowi klienci poświęcają 7,5 godziny miesięcznie na zakupach online. Część respondentów zadeklarowało, że czynniki, które biorą pod uwagę przy składaniu zamówień zmieniły się w ciągu ostatniego się roku. Badani stwierdzili również, że specjalne oznaczenia ofert na platformie mają wpływ na ich decyzje.
Zakupy online zrewolucjonizowały świat i wielu z nas decyduje się na nie z dowolnego miejsca o każdej porze dnia. Bez wychodzenia z domu, a nawet z łóżka, na platformach internetowych często możemy znaleźć lepsze oferty niż w sklepach stacjonarnych. Jako konsumenci średnio na takie zakupy poświęcamy ok. 7,5 godziny miesięcznie. 37% osób najczęściej składa zamówienia raz w miesiącu, a 34% badanych robi to raz w tygodniu.
Średnio na zakupy online wydajemy 716 zł. Z kolei według badania co czwarty respondent wydaje w ten sposób nie więcej niż 300 zł miesięcznie, natomiast co piąty już ponad 1000 zł. Warto wspomnieć, że coraz częściej kupujemy przez aplikacje zakupowe, które stają się coraz popularniejsze.
Z przeprowadzonego badania wynika, że ponad 1/4 respondentów deklaruje, że zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas internetowych zakupów (kobiety 32%, mężczyźni 25%). Dla kupujących ceny mają coraz większe znaczenie (45%), a z racji dynamicznie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej czynnik ten będzie coraz ważniejszy. Nie zapominajmy, że jakość produktu (30%) i koszty dostawy (26%) również wpływają na konsumenckie decyzje. Sam wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów to czynniki, które już straciły na znaczeniu. Ciekawe jest, że w zależności od ceny konsumenci zwracają uwagę na różne czynniki. Jeżeli mowa o produktach do 50 zł to istotne są promocje lub inne okazje cenowe. A w przedziale cenowym od 50 zł do 150 zł znaczący jest koszt dostawy, natomiast w przypadku produktów powyżej 150 zł uwagę klientów zwraca zaufanie i opinie o wybranej platformie oraz marka artykułów.
Co więc decyduje o wyborze danej oferty? Według raportu jednym z decydujących czynników przy porównywaniu produktów w internecie jest cena (82%). Kupujący na Allegro (85%) robiąc w ciągu ostatniego roku zakupy zwracali uwagę na oznaczenia o specjalnej ofercie, a połowa z nich podkreśla, że miały one wpływ na ich wybór.
Jednym z takich oznaczeń na Allegro jest „Gwarancja najniższej ceny” i pojawia się przy najlepszej ofercie online. W tym celu codziennie są porównywane ceny wielu tysięcy ofert w najpopularniejszych sklepach internetowych, aby konsumenci mieli pewność, że na Allegro znajdą tę najlepszą. Natomiast jeżeli kupujący w ciągu 72h od zakupu znajdzie tańszy produkt wśród sklepów, do których Allegro się porównuje, może zgłosić się do platformy, a ta przyznana mu kupon do wykorzystania na Allegro. Podczas akcji maksymalna łączna kwota takiego zwrotu wynosi 200 zł.