Mercedes zainwestuje w pojazdy elektryczne oraz systemy redukcji emisji w pojazdach z silnikami spalinowymi w swoich fabrykach oraz badania nad nowymi paliwami „co najmniej kilka mld dolarów”. Ma to być wielki skok w kierunku przejścia na pojazdy o zredukowanej emisji.
Program modernizacji obejmie fabryki w Chinach, Niemczech i na Węgrzech i ma być „wielkim skokiem” w celu przejścia na pojazdy elektryczne i o zredukowanej emisji.
Ja twierdzi magazyn Automobilwoche, ma to być przystosowanie koncernu do celu Unii Europejskiej, która chce do końca tej dekady zmniejszenia o połowę emisji CO2 przypadającej na samochód osobowy w całym jego cyklu życia w porównaniu do aut z 2020 r.
Mercedes stwierdził, że będzie gotowy do przejścia na elektryczność do końca tej dekady, o ile pozwolą na to warunki rynkowe.
„Inwestujemy na rozruch trzycyfrową kwotę w każdą fabrykę” – powiedział Automobilwoche kierownik produkcji Joerg Burzer, dodając, że inwestycje te będą dotyczyły fabryk w Pekinie, Rastatt w Niemczech i Kecskemet na Węgrzech.
Producent samochodów w nadchodzących miesiącach rozpocznie prace w fabryce w Rastatt i od 2024 r. będzie produkować pierwszy model kompaktowej platformy samochodowej MMA. Liczba produkowanych tam modeli zostanie zmniejszona z siedmiu do czterech. Ponadto Mercedes zainwestuje około kwotę miliarda dolarów w modernizację systemów lakierniczych w swoich fabrykach w Sindelfingen, Bremie i Rastatt w Niemczech. Modernizacja ta ma na celu zmniejszenie zużycia energii i wody oraz zależności systemu malowania od gazu, w przeciwieństwie do energii bezemisyjnej pochodzącej z elektryczności.
Mercedes rozważa również rozbudowę swojej amerykańskiej fabryki w Tuscaloosa, gdzie może korzystać z dotacji rządowych w ramach zeszłorocznej ustawy o redukcji inflacji.
Jak dodał Burzer, Mercedes jest gotowy zareagować na wszelkie dalsze zmiany w otoczeniu regulacyjnym.
„Warunki ramowe (prowadzenia biznesu – red.), na całym świecie ciągle się zmieniają, być może będziemy musieli na to zareagować” – zauważył Burzer.
Warto dodać, że Mercedes jest kolejnym koncernem europejskim, który reaguje na program Unii Europejskiej zmniejszenia emisji pochodzącej z nowo produkowanych aut osobowych, wielkim programem dostosowawczym. Podobne programy zapowiedziały już BMW i Volkswagen, który jednak stwierdził, iż oznacza to zmniejszenie wachlarza modeli Skody oraz Renault i PSA. Volvo, w którym największą rolę odgrywają inwestorzy chińscy będzie produkować wyłącznie auta elektryczne.