Lego wyda 875 mln dol. na cyfrową edukację

Fundusz Kirkby, którego właścicielem jest Lego, przejmuje założone w Izraelu narzędzie do edukacji dzieci BrainPOP za 875 mln dol. W ten sposób firma wkracza do branży cyfrowej edukacji

BrainPOP jest firmą z branży edtech, założoną przez byłego pediatrę i immunologa Avrahama Kadara. Firma ma siedzibę w USA a centrum badawczo-rozwojowe w Izraelu, zatrudnia 300 osób i działa w modelu subskrypcyjnym. Głównym produktem firmy są filmy animowane, które mają na celu wyjaśnić dzieciom w prosty i jasny sposób, skomplikowane zagadnienia szkolne. Oprócz filmików nauczyciele i dzieci znajdą na platformie również zadania edukacyjne.

Model biznesowy BrainPOP zakłada sprzedaż subskrypcji głównie nauczycielom i instytucjom, w tym izraelskiemu Ministerstwu Edukacji, oraz szkołom na poziomie szkoły podstawowej i średniej. Na platformie użytkownicy mogą znaleźć programy skierowane do różnych grup wiekowych, dotyczące niemal każdego przedmiotu nauczanego w systemie edukacji. Obejmują one treści w języku hiszpańskim (BrainPOP Espanol) i francuskim (BrainPOP Francais), a także program do nauki języka angielskiego jako drugiego języka.

Kadar jest izraelskim pediatrą i immunologiem, który od lat 80. mieszka w Stanach Zjednoczonych. Jest jedynym właścicielem BrainPOP i tym samym jedynym beneficjentem 875 mln dol.

Zgodnie z opublikowanymi warunkami kontraktu dotyczącymi najnowszej transakcji, Kirkbi przejmie pełną kontrolę nad kapitałem BrainPOP. BrainPOP pozostanie jednak “operacyjnie niezależny”.

Kirkbi to prywatna firma inwestycyjna i holdingowa, której pakiet kontrolny posiada Lego. Fundusz już od jakiegoś czasu przygląda się branży edtech. Dokonał ok. 15 mniejszościowych inwestycji w firmy z branży edtech. Na początku tego roku zainwestował ok. 1 mld dol. w Epic Games – firmę, która stworzyła popularną grę wideo Fortnite.