Pekao rozpycha się na rynku bankowości mobilnej

Najnowsza wersja aplikacji PeoPay ma sprawić, że bankowanie będzie jeszcze bardziej intuicyjne. Tym razem szczególny akcent został położony na kwestie personalizacji. Tym samym Bank Pekao umacnia swoją pozycję w segmencie rozwiązań mobilnych

Polska to bardzo wymagający rynek dla bankowości mobilnej. Należymy do liderów tego segmentu, a liczba klientów, którzy zarządzają swoimi finansami głównie za pomocą  aplikacji dynamicznie rośnie. Według ostatnich danych jest ich już ponad 10 mln, co łącznie stanowi połowę wszystkich użytkowników bankowości mobilnej. Aplikacje mają zapewniać klientom szybki dostęp zarówno do posiadanych środków, jak i jak największej liczby funkcjonalności, a wszystko to w przystępny sposób, dzięki czemu bankowanie za pomocą smartfona ma być niezwykle proste.

Aplikacja PeoPay spełnia te wymagania i jest jedną z najlepiej ocenianych spośród wszystkich tego typu rozwiązań dostępnych w sklepach internetowych. Jej użytkownicy w 2021 r. wykonali w sumie 260 mln transakcji na łączną kwotę ponad 70 mld zł. Logowali się do aplikacji średnio 16 mln razy w tygodniu, co daje 30 razy w każdej sekundzie.

Do tej pory klienci Banku Pekao mogli korzystać z kilku opcji personalizacji aplikacji, m.in. wybierając te produkty, które miały być widoczne na pulpicie na tzw. kaflach zaraz po zalogowaniu do aplikacji. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość przytrzymania takiego kafla produktu, m.in. w celu udostępnienia numeru rachunku lub ukrycia kwoty dostępnych środków. Dzięki skrótom użytkownik PeoPay może szybko przejść do przelewu, BLIKa, doładowania telefonu oraz szeregu innych operacji. Wszystko to za pomocą jednego kliknięcia.

Naszym celem jest wyposażenie aplikacji PeoPay w kolejne, proste w użyciu funkcje, dzięki którym aplikacja będzie przyjazna dla każdego użytkownika – niezależnie od jego wieku
i doświadczenia w korzystaniu z bankowości mobilnej. Wprowadzenie każdej zmiany poprzedzone jest badaniem opinii naszych klientów, ponieważ to ich zdanie jako użytkowników końcowych jest dla nas najważniejsze. Ostatnie analizy jednoznacznie wskazały, że kierunkiem, w którym powinniśmy podążać jest personalizacja naszej aplikacji i ten wniosek znajduje swoje odzwierciedlenie w najnowszej wersji PeoPay
podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao.

W najnowszej wersji aplikacji PeoPay będą dostępne nowe widżety z szybkim podglądem
i dostępem do ulubionych funkcji. Jej użytkownicy będą sami decydować o tym, które z nich chcą mieć na pulpicie, w jakiej kolejności, i jak ma wyglądać ekran główny aplikacji. Wszystko zostanie zaprezentowane w atrakcyjnej i prostej formie.

Widżety pozwolą na ustawienie przez klienta od 1 do nawet 5 ostatnich transakcji bez potrzeby wchodzenia w pełną historię konta, a także umożliwią podsumowania swoich wydatków
i wpływów oraz przeanalizowania wydatków w ujęciu dziennym, tygodniowym, miesięcznym
w postaci analizy finansowej (PFM).

Rodzice, których dzieci korzystają z aplikacji PeoPay KIDS będą mogli kontrolować stan kont swoich dzieci lub ich wydatki w prostym zestawieniu bezpośrednio ze swojego pulpitu PeoPay.

Prosto z pulpitu klienci banku kupią również bilet komunikacji miejskiej – widząc od razu status biletu. Przy użyciu aplikacji można także opłacić parking za samochód otrzymując informacje o czasie parkowania.

Pekao jako pierwszy na rynku finansowym w Polsce wprowadzi także PeoPay „stories”. W tym miejscu prezentowane będą użytkownikom spersonalizowane oferty, informacje oraz poradnik, jak korzystać z nowych funkcji aplikacji.

Najnowsza wersja PeoPay umożliwia również z poziomu pulpitu złożenie wniosku, dyspozycji lub sprawdzenie statusu swojej sprawy. Bank Pekao udostępnia już ponad 100 różnych dyspozycji i zaświadczeń poprzez bankowość internetową – bez konieczności wizyty
w oddziale.

PeoPay w nowej odsłonie to również zmiany związane z uproszczeniem nawigacji. Klienci znajdą wszystkie produkty w jednym miejscu – w dolnym menu nawigacyjnym. Odświeżona została sekcja Płatności oraz menu Więcej dostępne w dolnym pasku nawigacji. Elementy te zostały lepiej pogrupowane oraz uatrakcyjnione wizualnie. Wszystko po to, aby użytkownicy aplikacji łatwiej i szybciej mogli odnaleźć potrzebne funkcje. Bank Pekao zapowiada również, że zastosowany zostanie onboarding zmian w aplikacji. Od teraz każda nowa wersja aplikacji poprowadzi i wytłumaczy klientom wprowadzane zmiany, dokładnie wskazując i wyjaśniając poszczególne elementy.