Panattoni sprzedał za 92,5 mln euro Panattoni Park Poznań XI. Po drugiej stronie transakcji stoi tajemniczy inwestor „wyspecjalizowany w branży nieruchomości”. W obiekcie realizowane są procesy logistyczne dla jednej z wiodących europejskich platform modowych.
„Sprzedaż Panattoni Park Poznań XI to kolejna znacząca transakcja, którą sfinalizowaliśmy w bardzo krótkim czasie – w marcu tego roku sprzedaliśmy też Panattoni Park Wrocław West Gate. Zrealizowane transakcje dowodzą wysokiej jakości produktów inwestycyjnych kreowanych przez Panattoni – w obu przypadkach mamy do czynienia z nowoczesnymi, doskonale zlokalizowanymi parkami przemysłowymi, które są atrakcyjną inwestycją dla międzynarodowego kapitału. Mobilizacja wyspecjalizowanych inwestorów potwierdza solidne podstawy polskiego rynku pozwalającego na realizację strategii wzrostowych. Zwiększona aktywność kapitału nastawiona jest na wykorzystanie obecnej fazy cyklu i zabezpieczenie najwyższej jakości aktywów, stąd popyt na nieruchomości Panattoni” – komentuje Michał Stanisławski, head of asset disposition w Panattoni.
Zlokalizowany w podpoznańskich Żernikach Panattoni Park Poznań XI to w pełni skomercjalizowany kompleks dwóch hal, którego najemcami są międzynarodowe firmy zarządzające łańcuchami dostaw – DHL Supply Chain oraz Arvato.
Większa hala to obiekt BTS przygotowany dla DHL Supply Chain do obsługi operacji logistycznych dla Zalando. Zakres działania obejmuje dystrybucję na wielu rynkach europejskich, w tym w Polsce i w Niemczech. Uruchomienie centrum logistycznego pozwoliło stworzyć około 800 nowych miejsc pracy.
Zrównoważony rozwój jest ważnym elementem strategii DHL Supply Chain, Panattoni i Zalando, dlatego podpoznański obiekt wyróżnia się na tym polu. Został certyfikowany metodą BREEAM na wysokim poziomie Excellent, jednak aż w trzech kategoriach – „Woda”, „Odpady” oraz „Zdrowie i Komfort Użytkowników” uzyskał noty na najwyższym poziomie Outstanding. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom zużycie wody udało się ograniczyć o ponad 60%, a zużycie energii o 18% w stosunku do przeciętnego modelu. Budynek i jego otoczenie przygotowano na zachodzące zmiany klimatyczne w dłuższej perspektywie. Dobór materiałów i zastosowane rozwiązania mają go uchronić przed gwałtownymi zjawiskami pogodowymi. Przygotowano także Strategię Adaptację Obiektu do zmian funkcjonalnych, a wynik Analizy Cyklu Życia Budynku potwierdza maksymalne zmniejszenie zużycia energii, emisji i wpływu na środowisko w całym cyklu życia budynku.
Panattoni w ubiegłym roku sfinalizowało w Polsce sprzedaż dwunastu parków o łącznej wartości około 500 000 000 euro – stanowi to ponad 50% udziału dewelopera w krajowym wolumenie transakcji na rynku nieruchomości przemysłowych.