Nowe metody wyłudzeń w mediach społecznościowych

Związek Banków Polskich, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komenda Główna Policji ostrzegają przed kolejną metodą wyłudzania pieniędzy i danych osobowych poprzez media społecznościowe.

Tym razem chodzi o sytuację,  w której otrzymujemy informację – pochodzącą najczęściej ze skradzionego konta społecznościowego – z prośbą o wpłatę na szczytny cel, a tak naprawdę chodzi o kradzież danych dostępowych do naszego konta w mediach społecznościowych. W informacji prasowej ZBP opisuje taką oto sytuację:

Klientka banku przeczytała mocno intrygujący post w mediach społecznościowych. Od razu chciała wiedzieć, jak i czy może pomóc. Chciała poznać szczegóły zawarte w linku. Po kliknięciu musiała się ponownie zalogować do konta na mediach społecznościowych, bo nagranie było tylko dla osób pełnoletnich. Ofiara, zmanipulowana przez oszusta, loguje się ponownie na swoim profilu, mimo, że już jest zalogowana. W ten sposób ujawnia swój login i hasło do profilu. Oszust podszywa się pod nią, wysyłając prośbę o kod do wpłaty do innych znajomych, wymienionych w profilu.

Podobną sytuację przedstawia poniższy film:

Źródło: ZBP

PAMIĘTAJ!
Jeśli ktokolwiek prosi o kod do wypłaty pieniędzy za pośrednictwem portalu społecznościowego, zadzwoń i upewnij się, czy ta osoba faktycznie potrzebuje Twojej pomocy.
Nigdy nikomu nie podawaj kodu do wypłaty pieniędzy!
Cyberprzestępcy grają na naszych emocjach!