Maspex kupił kultową Becherovkę

Maspex podpisał umowę z Pernod Ricard na na zakup marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach. To już 21 przejęcie firmy z Wadowic, w tym 12 za granicą. Spółka nie podała wartości transakcji.

Grupa Maspex to właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek oraz wiodących brandów wódki, takich jak: Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols – podpisała umowę z Pernod Ricard na zakup marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach. Becherovka – to kultowy likier ziołowy i najstarsza marka alkoholu w Czechach. Powstaje w oparciu o sekretną recepturę przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

„Becherovka umocni naszą pozycję w Czechach i na Słowacji. Obecnie to numer 2 w segmencie likierów ziołowych w Czechach. To co dla nas bardzo ważne – jest to marka z tradycjami, produkowana nieprzerwanie od 1807 r. Ma też duży potencjał – doskonale wpisuje się w rynkowe trendy m.in. zmiany profilu konsumpcji w kierunku napojów o niższej zawartości alkoholu, eksperymentowania ze smakami oraz premiumizacji – wybierania przez konsumentów produktów wysokiej jakości” – wyjaśnia cytowany w komunikacie Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i CEO Grupy Maspex.

Na terenie Czech spółka posiada zakład produkcyjny w miejscowości Veselí nad Lužnicí, a jej działalność obejmuje produkcję i sprzedaż soków, nektarów, napojów owocowych, lemoniad i napojów energetyzujących. Główne marki na rynku czeskim i słowackim to: Relax, Tiger, Dr Witt, Marka Original, River, Caprio oraz Kubik. Spółka jest też wyłącznym dystrybutorem herbat mrożonych Nestea oraz alkoholi pod brandem Żubrówka.

„Transakcja przyniesie też korzyści  dla partnerów handlowych, którzy zyskają dostęp do bogatszej oferty, obejmującej renomowane marki alkoholowe, takie jak Becherovka i Żubrówka oraz bezalkoholowe w tym: Relax, Tiger, czy River Tonic. Poszerzenie asortymentu zwiększy ich atrakcyjność na rynku, generując jednocześnie dodatkowe korzyści wynikające z synergii tych produktów” – podkreśla w informacji prasowej Wiola Czaja, dyrektor generalny business unit Czechy i Słowacja.