Warszawa, 05.12.2023 (ISBnews) – Zdaniem 84% Polaków, niektóre branże gospodarki powinny bardziej angażować się w działalność charytatywną, 82% wskazuje w tym kontekście na sektor bankowy, wynika z badania przeprowadzonego przez pracownię PBS na zlecenie Alior Banku.
“Social banking, czyli bankowość społeczna, to koncepcja, która nie tylko odzwierciedla zmiany w podejściu do finansów osobistych, ale również pokazuje ewolucję naszych wartości i oczekiwań wobec biznesu, także sektora bankowego. Obecnie banki nie są już tylko miejscem, w którym przechowujemy oszczędności i zlecamy transakcje. Stały się również partnerami, którzy umożliwiają realizację potrzeb społecznych, jak np. wspieranie działań charytatywnych. Polacy wielokrotnie pokazali, że są gotowi zaangażować się w pomoc” – powiedział prezes Alior Banku Grzegorz Olszewski podczas spotkania z dziennikarzami.
“Przeprowadzone przez nas badanie opinii publicznej pokazuje, że Polacy oczekują od instytucji finansowych rozwiązań, które ułatwią niesienie tej pomocy. Jesteśmy przekonani, że współpraca pomiędzy sektorem prywatnym i organizacjami charytatywnymi jest kluczowym elementem budowy zaangażowanego, odpowiedzialnego społeczeństwa” – dodał.
Prezes poinformował, że we współpracy z Mastercard bank udostępnił możliwość wymiany punktów zgromadzonych w ramach programu Bezcenne Chwile na wsparcie finansowe jednej z pięciu zaangażowanych organizacji: Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacji Pomoc Autyzm, Fundacji Synapsis, Fundacji Różowa Skrzyneczka oraz Instytutu Matki i Dziecka. Daje to każdemu użytkownikowi programu możliwość włączenia się w działania na rzecz różnych obszarów społecznych, które są mu bliskie.
Dodał, że to reakcja na wyniki badania, w którym 69% Polaków zadeklarowało, iż ułatwienia w przekazywaniu datków skłoniłyby ich do częstszych działań charytatywnych. Największym zainteresowaniem wśród tych osób cieszą się programy zaokrąglające płatności bezgotówkowe do pełnej kwoty (55%), akcje charytatywne w ramach programów lojalnościowych (52%) i zbiórki do puszek przy kasach sklepowych (48%).
“W Mastercard nieustannie poszukujemy nowych i innowacyjnych sposobów, dzięki którym możemy wnieść znaczący wkład w niesienie pomocy innym. Dzięki naszej współpracy z Alior Bankiem użytkownicy programu Mastercard Bezcenne Chwile będą mogli teraz w prosty i szybki sposób wspierać wybrane organizacje charytatywne. Wystarczy wymieniać punkty, zbierane przy okazji każdej płatności kartą Mastercard, na finansowe wsparcie dla fundacji. W ten sposób sprawiamy, że pomaganie staje się łatwiejsze” – powiedziała dyrektorka generalna na Polskę w Mastercard Europe Marta Życińska.
Jak wynika z badania, ponad 80% Polaków wsparło w ostatnim roku finansowo lub materialnie wybraną akcję charytatywną. Darczyńcy najczęściej decydowali się na przekazanie 1,5% podatku, zbiórkę żywności, odzieży i wpłatę do tradycyjnych puszek kwestowych.
Ankietę przeprowadzono we wrześniu br. poprzez panel internetowy PBS. Wzięły w niej udział 1 002 osoby reprezentujące ogólnopolską grupę dorosłych Polaków. Pytania w kwestionariuszu dotyczyły osobistego zaangażowania w pomoc potrzebującym, postrzegania firm prowadzących działalność charytatywną oraz atrakcyjności rozwiązań ułatwiających wspieranie tego typu akcji.
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 82,88 mld zł na koniec 2022 r.
(ISBnews)