Auchan zaprzecza otwarciu nowych sklepów w Rosji. „To rebranding i misja”

Francuska grupa Auchan Retail kategorycznie zaprzeczyła informacjom agencji Reuters o otwieraniu nowych sklepów w Rosji. Grupa tłumaczy, że to rebranding jednego z istniejących już sklepów sieci. Przekazuje jednocześnie, że kontynuuje realizację misji wobec ludności cywilnej Ukrainy i Rosji, jakim jest zapewnienie dostępu do wysokiej jakości żywności w możliwie najlepszej cenie, dzięki utrzymaniu sklepów sieci na terenie obu tych krajów otwartych.

Kilka dni temu Reuters podał, że Auchan planuje otworzyć nowy sklep w Rosji, w czasie, gdy wielu innych zachodnich detalistów unika tego rynku z powodu ataku Rosji na Ukrainę. Według Reutersa Auchan Retail Russia podał, że nowy sklep „Mój Auchan” będzie oferował asortyment ok. 900 artykułów, z czego 90% będą stanowić produkty spożywcze pod markami własnymi Auchan.

–  W reakcji na pojawiające się w europejskich mediach publikacje, będące efektem opublikowanych przez Agencję Reuters nieprawdziwych informacji, Auchan kategorycznie zaprzecza jakoby firma otwierała nowe sklepy w Rosji – czytamy w przekazanym mediom oficjalnym stanowisku sieci Auchan.

– Nie, Auchan nie otwiera nowych sklepów ani nie tworzy nowych powierzchni sprzedaży w Rosji. Nie, Auchan nigdy nie planowało podwojenia liczby sklepów w Rosji. Ta “informacja” nie pojawia się nigdzie w komunikatach czy planach strategicznych Auchan Russia czy Auchan Retail. Jest nieprawdziwa. Tak, Auchan Retail wstrzymało wszystkie inwestycje swojej rosyjskiej spółki zależnej. Tak, Auchan Retail bezwzględnie przestrzega warunków obecnego embarga i sankcji, działając w ściśle określonych ramach prawnych – podkreśla sieć Auchan.

I tłumaczy, że 9 marca br. Auchan Russia ogłosiło rebranding jednego z istniejących już sklepów sieci, funkcjonujących pod marką Atak, na markę “My Auchan”.

– Wprowadzenie tej marki sklepów w formacie ultra-convenience na rynek rosyjski zainaugurowane zostało już w 2016 r. W ten sposób Auchan Retail kontynuuje realizację swojego zobowiązania wobec ludności cywilnej Ukrainy i Rosji, jakim jest zapewnienie dostępu do wysokiej jakości żywności w możliwie najlepszej cenie, dzięki utrzymaniu sklepów sieci na terenie obu tych krajów otwartych. Misja ta jest kontynuowana – informuje Auchan Retails.

Decyzja Auchan o utrzymaniu obecności w Rosji skłoniła Ukrainę do wezwania do bojkotu sieci, bo inne globalne marki takie jak m.in. McDonald’s czy Nike wycofały się z Rosji.