Grupa Muszkieterów i zrzeszone w jej ramach supermarkety Intermarche i Bricomarche zanotowała w 2022 r. 9,8 mld zł przychodów, czyli o 11,5% więcej niż w 2021 r. Grupa potwierdziła ambicje dalszego rozwoju, a sieci umocniły pozycje wśród kluczowych graczy handlu detalicznego w obszarze FMCG i DIY.
– 2022 rok, mimo, że niełatwy dla branży spożywczej i budowlanej, przyniósł nam bardzo dobre wyniki. Wzrost obrotów o miliard złotych w stosunku do roku poprzedniego pokazuje, że trudności spowodowane wojną i wysoką inflacją nie powstrzymały Grupy przed wzmocnieniem swojej pozycji rynkowej. Był to czas wielu zmian i inwestycji, dzięki którym poprawiliśmy wewnętrzne procesy i udoskonaliliśmy narzędzia do prowadzenia handlu. Dokonaliśmy także znaczących zmian w obszarze naszego modelu franczyzowego. Wdrożona strategia przyłączeń, nowa platforma komunikacji i digitalizacja procesu są tego wyraźnym dowodem – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów.
Grupa Muszkieterów podkreśla, że sieć Intermarche ma za sobą udany rok. Bez udziału sprzedaży paliw zwiększyła obrót o pół miliarda złotych, osiągając wzrost na stałej bazie sklepów (LFL) o blisko 13,5%. Wraz ze stacjami paliw, przychody Intermarche urosły o ponad 700 mln złotych i przekroczyły próg 6 mld zł obrotu. Sieć kończy rok z liczbą 22 punktów sprzedaży, które przeszły remodeling do konceptu Power. Marka powiększyła także park stacji paliw o kolejnych 5 placówek, wzmacniając tym samym swoją pozycję lidera sektora paliwowego wśród sieci handlowych. Miniony rok upłynął dla Intermarche pod znakiem rozwoju e-commerce. Dzięki temu w co czwartym sklepie sieci można realizować zakupy online w ramach usługi Drive.
Sieć Bricomarche kontynuowała politykę ekspansji i inwestycje w rozwój konceptów handlowych. Przychody sieci wzrosły o 300 mln zł, czyli o 9% do 3,6 mld zł. Rok 2022 był intensywny pod względem dalszego rozwoju kanału e-commerce. Obecnie wszystkie sklepy sieci posiadają tę usługę, a Bricomaty, czyli specjalne boksy do odbioru zamówień online, są dostępne dla klientów przy 104 sklepach sieci. Sukcesem było też otwarcie na Śląsku drugiego centrum logistycznego dla sieci Bricomarche.
Inwestycje Bricomarche i Intermarche
W 2022 r. Grupa Muszkieterów zintensyfikowała transformację informatyczną. W efekcie prac, we wszystkich supermarketach Intermarche i Bricomarche, wymienione zostały systemy kasowe. Proces zmian tych systemów rozpoczął się także na stacjach paliw. Z pozytywnym wynikiem zakończyły się testy kas samoobsługowych w obu sieciach.
Grupa Muszkieterów podaje, że wraz z rozbudową infrastruktury informatycznej, marki rozwinęły programy w obszarze spersonalizowanego marketingu, który opiera się zarówno na aplikacji mobilnej, jak i karcie fizycznej. Obie marki wdrożyły strategię ograniczania kosztów dystrybucji, która zakłada reinwestycję oszczędności w ceny. Dzięki takiej polityce sieć Bricomarche umocniła pozycję najtańszej sieci na rynku, a Intermarche w znaczącym stopniu poprawiła swój indeks cenowy w relacji do konkurencji. O rozwoju Grupy Muszkieterów piszemy też TUTAJ i TUTAJ.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarche oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarche. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.