Subway, sieć fast-foodów z kanapkami, sałatkami i przekąskami, analizuje sprzedaż tej działalności, a według doniesień The Wall Street Journal sieć może być warta nawet ponad 10 mld dol.
Z kolei według źródeł agencji Reuters i Bloomberg proces jest na wczesnym etapie, a sprzedaż może przyciągnąć nabywców korporacyjnych jak i firmy private equity. Jednak możliwe jest też, że nie dojdzie do sprzedaży, ani innej transakcji.
Subway od dawna jest potencjalnym celem dla firm private equity, a także innych korporacji. W 2021 r. media donosiły, że Subway przygotowuje się do sprzedaży, ale sieć restauracji temu zaprzeczyła. Tym razem rzecznik firmy nie chce komentować struktury własności, ani planów biznesowych. Mówi jedynie, że firma nadal koncentruje się na rozwijaniu marki, aby pomóc naszym franczyzobiorcom odnosić sukcesy i osiągać zyski.
Szybki rozwój firmy od czasu otwarcia pierwszego baru w 1965 r. zwolnił w ostatnich latach z powodu silnej konkurencji. W październiku ub.r. firma Subway podała, że zmiana wizerunku poprzez kampanię „Jedz świeżo” przyniosła pozytywne efekty w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Kampania „Jedz świeżo” obejmowała nowe przepisy na chleb, mające na celu poprawę postrzegania sieci i jej składników przez konsumentów. Firma informowała, że dzięki temu wzrosła sprzedaż online. To wszystko może też pomóc firmie zdobyć większe zainteresowanie po trudnym czasie, w którym doświadczyła zmian w zarządzie, krytyki ze strony franczyzobiorców i spadku sprzedaży. Podczas pandemii firma została ponadto mocno dotknięta przez brak sprzedaży m.in. w formacie drive-through, ponieważ wiele restauracji i barów było zamkniętych.
Firma ucierpiała też na skutek szeregu negatywnych opinii prasowych m.in. o tym, że jeden z jej byłych już sprzedawców został skazany za pornografię dziecięcą w 2015 r. Ponadto w 2020 r. Irlandzki Sąd Najwyższy orzekł, że chleb z Subway zawiera zbyt dużo cukru, aby można go było nazwać chlebem.
Subway to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie w branży fast-food z ponad 37 tys. barów szybkiej obsługi w ponad 100 krajach. Firma z siedzibą w Milford, w stanie Connecticut w USA, jest od ponad pięciu dekad własnością dwóch rodzin-założycieli. W USA, z ponad 20 tys. lokalizacji przyćmiewa nawet samego McDonald’s Corp.