Warszawa, 04.11.2022 (ISBnews) – Udział w sprzedaży marek budżetowych obuwia jest zauważalnym trendem od przełomu I/II kwartału i Grupa CCC liczy, że znacząco wzrośnie w sprzedaży kolekcji wiosna-lato 2023 r., poinformował prezes CCC Marcin Czyczerski.
“W maju sygnalizowałem państwu, że obserwujemy, iż Polacy zaczęli bardzo mocno interesować się tańszym obuwiem. To było bardzo mocno zauważalne już na przełomie I/ II kwartału. To jest bardzo ważny trend, w szczególności z perspektywy rozumienia konsumenta, wynikający m.in. z poziomu niepewności i słabnącej siły zakupowej konsumenta” – powiedział Czyczerski podczas konferencji prasowej.
“Widzimy te trendy i je adresujemy. Wprowadziliśmy do oferty nowe marki budżetowe, których udział znacząco wzrasta i znacząco wzrośnie z perspektywy kolekcji wiosna-lata 2023. Dzięki temu mamy szerszą ofertę w dolnych półkach cenowych, zachowując dobre marże” – podkreślił prezes.
Wskazał, że ponad 60% respondentów badania Future Consumer Index twierdzi, iż musi szukać oszczędności, a według badań jednego z partnerów CCC, ok. 20% mieszkańców regionu CEE deklaruje, że w najbliższym czasie ograniczy zakupy na odzież i buty.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
(ISBnews)