Revolut, aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 20 mln klientów, rozszerza w tym tygodniu listę dostępnych w ofercie kryptowalut i rozwija moduł edukacji finansowej Learn & Earn, z którego skorzystało już ponad 2,5 mln użytkowników
Ekspozycję na pierwsze trzy kryptowaluty (Bitcoin, Litecoin i Ethereum), Revolut udostępnił klientom już w grudniu 2017 r. Od tego czasu firma stale uzupełnia ofertę o nowe tokeny. Teraz, dzięki dodaniu dwunastu kolejnych – BLZ, BOND, FIDA, GMT, GODS, GST, LPT, MINA, RAD, RNDR, SUPER, UNFI – lista kryptowalut, którymi mogą handlować klienci, obejmie już blisko 100 tokenów.
Z danych udostępnionych przez Revoluta wynika, że 64% klientów nie miało jeszcze okazji handlować w aplikacji kryptowalutami. Dlatego fintech postawił na edukację i obrał sobie za cel wyjaśnienie w jak najbardziej przystępny sposób – za pomocą interaktywnych kursów i testów wiedzy – czym różnią się poszczególne kryptowaluty, blockchainy i protokoły. Firma wyszła z założenia, że choć nie trzeba handlować kryptowalutami, to warto coś o nich wiedzieć. Kurs nosi nazwę Learn & Earni przyciąga głównie osoby w wieku 18-34 lata, które stanowią blisko ⅔ całkowitej liczby uczestników.
Za zdobytą wiedzę i rozwiązane testy można zdobyć nagrodę finansową. Bonus jaki można otrzymać za ukończenie kursu to równowartość do 10 euro w tokenach 1INCH (można je wymienić na waluty FIAT). W ramach wcześniejszych kursów „Podstawy kryptowalut” i „Polkadot”, bonus wynosił do 15 euro w tokenach DOT. Wartość nagrody za ukończenie poszczególnych modułów edukacyjnych wyświetla się zawsze na ekranie przed przystąpieniem do wybranej lekcji i jest podana w walucie lokalnej (np. zł), ale wypłacana w danej kryptowalucie do właściwego subkonta kryptowalutowego. Warunkiem otrzymania nagrody jest przejście przez kurs i poprawne zdanie testów.
– Gdy udostępniliśmy w aplikacji pierwsze kursy Learn & Earn, naszym celem było przybliżenie szerokiej publiczności podstawowych zagadnień ze świata kryptowalut. Wiedzieliśmy, że wiele osób się nimi interesuje, ale nie ma pomysłu od czego zacząć. Efekt kampanii edukacyjnej przekroczył nasze oczekiwania. Zyskaliśmy pewność, że tego typu projekty są potrzebne. Cieszymy się, z niesłabnącego zainteresowania tokenami i technologią blockchain u klientów w różnym wieku i na wszystkich rynkach, gdzie oferujemy usługę – powiedział Emil Urmanshin, general manager crypto w Revolucie.
Zgodnie z zapowiedziami firmy kolejne kursy edukacyjne Learn & Earn pojawią się jeszcze w tym roku.