Nestle zainwestuje 100 mln euro w hiszpańską fabrykę kawy

Nestle, właściciel marki kawy Nescafé, ma zamiar zwiększyć produkcję kawy rozpuszczalnej i kawy w kapsułkach. W ciągu najbliższych trzech lat firma zainwestuje 100 mln euro w jedną ze swoich największych fabryk kawy w Hiszpanii

Nestle planuje zwiększyć moce produkcyjne segmentu kawy rozpuszczalnej i kawy w kapsułkach w fabryce w Gironie w Katalonii oraz zainwestować w technologię, by wzmocnić logistykę oraz zrównoważony rozwój.

Fabryka w Gironie obsługuje tamtejszy rynek krajowy, także eksportuje znaczne ilości kawy do Europy, Ameryki, Azji, Afryki i Oceanii. W 2020 r. zakład wyeksportował 80% swojej produkcji do 59 krajów m.in. do Szwajcarii, Wlk. Brytanii, Francji, Grecji i Meksyku.

Just Drinks podaje, że inwestycja pozwoli Nestle skoncentrować się na zwiększeniu produkcji kawy w kapsułkach zgodnie ze wzrostem rynku. Nestle wskazuje, że 100 mln euro, które zostanie zainwestowane w ten obszar, sprawi, że fabryka będzie jeszcze bardziej konkurencyjna i umożliwi dalsze wdrażanie innowacji.

Wcześniej Nestle dokonało inwestycji na rynkach kawy w Azji i w obu Amerykach, gdzie na początku tego roku otworzyło drugą fabrykę kawy w Meksyku w ramach projektu, który kosztował 340 mld dol. i stworzył 1200 miejsc pracy.

Szwajcarski grupa określiła, że kawa to segment, który miał największy wkład w jej organiczny wzrost przychodów ze sprzedaży w 2021 r.

Fabryka w Gironie, która rozpoczęła produkcję Nescafe Dolce Gusto w 2008 r., zatrudnia bezpośrednio 870 osób, a inwestycja ma stworzyć więcej miejsc pracy. Nestle zapowiedziało, że liczba ta będzie zależeć od „ewolucji popytu na rynku”. Wraz z ogłoszeniem nowych inwestycji Nestle zapowiedziało zamknięcie tamtejszego zakładu produkującego kawę bezkofeinową. Nestle posiada w Hiszpanii dziesięć fabryk, a także produkuje kawę w Reus, na południe od Girony.