Bank Pekao zwiększył bazę aktywnych klientów bankowości elektronicznej ponad półtorakrotnie w ciągu 5 lat do 3,2 mln – podała agencja informacyjna ISBnews
Bank oferuje klientom wygodny dostęp do produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę internetową, jak również cieszącą się uznaniem aplikację mobilną PeoPay (ponad 2,3 mln aktywnych użytkowników). Jak podkreśla Pekao – jedną z najlepiej ocenianych aplikacji mobilnych. Taki jest wymóg czasów, bo według danych w ciągu ostatnich lat całkowicie odwróciła się struktura logowań. Z telefonu korzysta aż 8 na 10 użytkowników, podczas gdy logowanie tradycyjne z poziomu komputera dotyczy tylko 20% klientów.
Pekao podkreśla, że już ponad 1,3 mln jego klientów korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej. Dlatego musi stale dbać o rozwój technologiczny aplikacji, a także jej rozwój poprzez wprowadzanie nowych funkcji. Odbywa się to przy pomocy zaawansowanej analityki danych i nowoczesnych narzędzi sztucznej inteligencji. W klienci otrzymali możliwość korzystania z dodatkowych modułów, takich jak inwestycje czy notowania. Nowością jest możliwość zakupu w aplikacji biletów komunikacji miejskiej oraz technologia pozwalająca dokonywać opłat za parkowanie.
– Klienci Banku Pekao nie muszą szukać parkomatu lub martwić się, że ich czas parkowania minął. Za wszystko mogą zapłacić przy użyciu aplikacji PeoPay. I już ponad 160 tys. klientów aktywowało usługę płatności za parkingi i bilety komunikacji miejskiej. Ponad 100 tys. osób ma aktywowane płatności za autostrady – napisano w informacji. Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 250,57 mld zł na koniec 2021 r.