Warszawa, 04.08.2022 (ISBnews) – Intersport Polska odnotował wstępnie 0,68 mln zł straty EBITDA (wobec 0,75 mln zł zysku rok wcześniej) w I kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022 r.), podała spółka. W tym okresie grupa odnotowała stratę brutto w wysokości 2,9 mln zł (wobec 1,25 mln zł straty rok wcześniej).
“[Spółka] wypracowała we wszystkich kanałach sprzedaży (sklepy, e-com, hurt):
a. łączne przychody netto w wysokości 56 915 tys. zł, czyli o 13,1% wyższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 50.307 tys. zł)
b. obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) w wysokości 31 653 tys. zł czyli o 30,9% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu
c. sprzedaż e-com spadła w tym okresie o 28,3% i stanowiła 11,2% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej” – czytamy w komunikacie.
Na łączne przychody ze sprzedaży w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 wpłynęły: zmiana strategii w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych oraz prowadzenie działalności przez cały okres (w analogicznym kwartale ubiegłego roku spółka w kwietniu prowadziła działalność w ograniczonym zakresie ze względu na obostrzenia w związku z COVID-19), wyjaśniono.
“Nadal głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 46,5% (wzrost 1,3 pkt proc. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2021/2022) w obu kanałach sprzedaży. Pomimo lepszych wyników sprzedażowych spółka osiągnęła wyższą stratę spowodowaną wyższymi kosztami operacyjnymi sklepów ( m.in. pełne koszty czynszów, wyższe koszty mediów, wynagrodzeń) oraz wyższymi kosztami obsługi zadłużenia finansowego” – czytamy dalej.
Intersport Polska planuje publikację raportu finansowego za I kwartał roku obrotowego 2022/2023 na 22 sierpnia 2022 r.
Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
(ISBnews)