DB Schenker zamawia pierwsze elektryczne ciężarówki napędzane ogniwami wodorowymi

ciągnik hyzon o maksymalnej ładowności do 27 ton i zasięgu 400-500 km
Materiały prasowe

W DB Schenker zaczyna się era wodorowa. W tym celu firma zamierza zbudować flotę pojazdów napędzanych ogniwami FCEV (ang. Fuel Cell Electric Vehicle). Pierwsze pojazdy powstaną w Groningen w Holandii

Firma DB Schenker przedstawiła swoje ambicje dotyczące budowy floty pojazdów elektrycznych napędzanych ogniwami paliwowymi (FCEV) we współpracy z hylane, startupem działającym w zakresie wynajmu. Firma specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań wodorowych w sektorze logistycznym.

W czerwcu w Groningen odbyło się spotkanie, na którym zaprezentowano pierwszy zamówiony przez DB Schenker samochód ciężarowy napędzany ogniwami paliwowymi. Pojazd zostanie przekazany DB Schenker przez hylane do końca 2022 r.

Jestem zadowolony z postępów dotyczących testów pojazdu napędzanego wodorem do przewozów liniowych. To ważny krok na naszej drodze do transportu drogowego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla – skomentował Helmut Schweighofer, CEO w DB Schenker Europe.

– Jesteśmy dumni, że możemy wspierać pionierskie działania DB Schenker za pomocą naszych ciężarówek – mówi Sara Schiffer, managing director w hylane.

– Partnerstwo z DB Schenker dowodzi, że hylane spełnia wysokie standardy, jakich wiodące firmy wymagają w zakresie zrównoważonego transportu. Wspólnie będziemy kontynuować prace nad upowszechnianiem ciężarówek napędzanych wodorem w Europie – dodaje.

Korzyści niosące ze sobą samochody ciężarowe napędzane ogniwami paliwowymi, to przede wszystkim większa ładowność, większy zasięg, a proces tankowania porównywalny jest do z pojazdów z silnikiem diesla.  DB Schenker planuje rozpocząć z wybranymi klientami testy terenowe na kilku kierunkach na początku 2023 r. Następnym krokiem zapowiedzianym już na III kwwartał 2023 r. ma być poszerzenie skali i skomercjalizowanie działalności. DB Schenker, wraz ze swoimi przewoźnikami, dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Wykorzystanie zielonego wodoru jest istotnym elementem strategii dekarbonizacji firmy.