PGE dostarczy zieloną energię dla CMC Poland

PGE Obrót zawarła z jednym z najbardziej energochłonnych odbiorców w Polsce umowę na sprzedaż energii. Jej częścią jest umowa typu PPA (Power Purchase Agreement) na dostarczenie zielonej energii o wolumenie ponad 90 GWh w skali roku. To jeden z największych na polskim rynku kontraktów polegający na bezpośrednim zakupie energii elektrycznej od jej wytwórców

Umowa na łączny wolumen 0,8 TWh rocznie będzie obowiązywać w latach 2024-2030. Jest to  zindywidualizowana oferta PGE Obrót odpowiadająca na potrzeby najbardziej wymagających klientów, zużywających dużą ilość energii. Zielona energia w ramach umowy PPA pochodzić będzie z farmy fotowoltaicznej PGE Jeziórko zlokalizowanej na Podkarpaciu.

– Umowa z hutą CMC Poland to jeden z największych kontraktów na polskim rynku energetycznym. Jesteśmy nie tylko gwarantem stabilnych dostaw energii, ale również służymy naszym klientom wiedzą, oferując eksperckie wsparcie i doradztwo – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes PGE.

CMC Poland jest nowoczesną hutą stali, zlokalizowaną w Zawierciu. Ponad 120-letnie doświadczenie i nowoczesny rozwój sprawiły, że firma jest liderem na rynku krajowym i znaczącym uczestnikiem rynków zagranicznych. Jest także największą w Polsce firmą recyklingową złomu stalowego. Wyroby CMC Poland wykorzystywane są głównie w branży budowlanej, rolniczej, energetycznej i  maszynowej.

– Zawarcie umowy poprzedzone było długimi wspólnymi pracami konsultacyjno-negocjacyjnymi, podczas których udało nam się wypracować optymalny produkt, odpowiadający naszym potrzebom. Realizujemy ambitne cele związaną z kwestiami środowiskowymi polegające m.in. na ograniczaniu emisji CO2 i zwiększaniu udziału energii odnawialnej w naszej produkcji. Umowa z PGE Obrót nam w tym pomaga – wyjaśnia Jerzy Kozicz, prezes CMC Poland.

Huta CMC Poland jako przedstawiciel przemysłu energochłonnego, oprócz dużego wolumenu zużycia energii, odznacza się złożonością potrzeb i nowatorskim podejściem do biznesu, co determinuje potrzebę spersonalizowanej, eksperckiej obsługi handlowej.

– W centrum naszej działalności są klienci. Stawiamy na długotrwałe relacje biznesowe, które pozwalają na optymalne zrozumienie potrzeb i odniesienie ich do sytuacji na rynku energii. Zdajemy sobie sprawę, że naszym atutem oprócz możliwie jak najlepszych warunków handlowych, a także wartości sprawdzonej marki, jest obsługa posprzedażowa i fachowe doradztwo w czasie trwania umowy – zapewnia Mariusz Rędaszka, prezes PGE Obrót.

PGE Obrót  obsługuje ponad pięć milionów odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji, jednostek samorządu terytorialnego i gospodarstw domowych. Stawia na szeroką ofertę produktową, partnerskie relacje, niezawodną obsługę, gwarantując kompleksową realizację potrzeb energetycznych. W swojej działalności PGE Obrót kieruje się troską o środowisko naturalne. Realizując strategię Grupy PGE w obszarze sprzedaży detalicznej, zapewnia Klientom szeroki dostęp do zielonej energii. Promuje też proekologiczne postawy, takie jak np. korzystanie z PGE eFaktury.