Monnari Trade miało 5,66 mln zł zysku netto, 5,95 mln zł zysku EBIT w II kw. 2024 r.

Warszawa, 25.09.2024 (ISBnews) – Monnari Trade odnotowało 5,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 4,74 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 5,95 mln zł wobec 6,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,47 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 74,89 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2024 r. spółka miała 7,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,02 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 148,44 mln zł w porównaniu z 142,39 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 12,07 mln zł wobec 11,78 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

“W I półroczu 2024 r. sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 77,3% (79,3% w I pół. 2023) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 17,6% (17,3% w I pół. 2023), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 5,2% (3,3% w I pół. 2023). Obroty segmentu nieruchomości na tle całkowitych przychodów grupy kapitałowej wyniosły 3% (2,7% w I pół. 2023)” – czytamy w sprawozdania zarządu.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,8 pkt proc. w relacji do I półrocza 2023 r., z poziomu 60,7% do 62,5% i jest to najwyższa wartość z okresu I półrocza z lat ubiegłych, podkreślono.

Na koniec czerwca 2024 r. Grupa posiadała 210 salonów sprzedaży (wobec 225 salonów w I poł. 2023 r.) dla obu marek (Monnari 178 salonów, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 12 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,4 tys. m2 (48,1 tys. m2 w I pół. 2023 r.), co oznacza spadek r/r powierzchni sieci o ok. 3,5% i ilości salonów o 15. W relacji do stanu na koniec 2023 r. liczba salonów spadła o 9, a powierzchnia handlowa zmniejszyła się o 0,8 tys. m2, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 3,4 mln zł wobec 1,16 mln zł zysku rok wcześniej.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 310 mln zł w 2023 r.

(ISBnews)