Answear.com podtrzymuje cel uzyskania progu rentowności marki PRM w IV kw. 2024 r.

Warszawa, 19.09.2024 (ISBnews) – Answear.com podtrzymuje cel uzyskania przez przejętą w ub.r. markę z segmentu luxury streetwear PRM progu rentowności w IV kw. 2024 r., poinformowała spółka.

“Outlook na II poł. 2024: Spodziewana poprawa sentymentu konsumenta. […] Wzrost przychodów segmentu PRM, uzyskanie efektu skali oraz BEP [break even point] pod koniec 2024 r. Umocnienie pozycji Answear na rynku w segmencie premium” – czytamy w prezentacji opublikowanej podczas webinaru z zarządem spółki.

Spółka wskazała, że jej rentowność w I poł. br. była obciążona okresem inwestycji w marketing, markę PRM oraz trudnym otoczeniem rynkowym.

“Rentowność, którą zaraportowaliśmy w pierwszym półroczu w sposób istotny obciążają dwa czynniki. Pierwszy to wysokie wydatki marketingowe – wzrost rok do roku o 53%, to rekordowo wysokie nakłady marketingowe. Współczynnik kosztów marketingu do sprzedaży online na poziomie niemalże 23%, to jest skala bezprecedensu. A to spowodowane jest faktem przeprowadzenia na 11 rynkach szeroko zasięgowej kampanii informującej klienta o repozycjonowaniu Answear do segmentu premium” – powiedział wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś podczas webinaru.

Drugim czynnikiem wpływającym na rentowność pierwszego półrocza był rozwój marki PRM – to kontrybucja do wyniku na poziomie minus10 mln zł w I półroczu, dodał.

“Ta marka jeszcze obciąża w I półroczu wynik spółki Answear, ale w II kwartale ponieśliśmy tutaj znaczące wydatki związane z kampanią rebrandingową, gdzie informowaliśmy klientów marki PRM, że po połączeniu […] to PRM jest wiodącą marką, którą będziemy rozwijać. I jesteśmy teraz na etapie optymalizowania wydatków marketingowych i ich udziału w kalkulacji rachunku wyników tej marki. Wiemy, że ten koszt w relacji do przychodów jest stale optymalizowany, co pomoże w osiągnięciu jeszcze w tym roku break event point na tej marce” – wskazał CFO.

Marża brutto spadła do 40% w I poł. 2024 r. z 41,9% rok wcześniej. Wydatki marketingowe wyniosły odpowiednio: 141 mln zł wobec 92 mln zł rok wcześniej.

Nakłady inwestycyjne w I poł. br. wyniosły 24,8 mln zł (wobec 11,6 mln zł rok wcześniej), z czego 18,7 mln zł przeznaczono na inwestycję w concept store Answear i PRM oraz 3,6 mln zł – w rozbudowę platformy, podano też w prezentacji.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)