Usługę Telewizja Nowej Generacji wybiera co trzeci klient Play

Warszawa, 24.06.2024 (ISBnews) – Play jest zadowolony z ponad roku działania Telewizji Nowej Generacji, które jest rozwiązaniem przyszłościowym i które zamierza dalej rozwijać, poinformował dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play Artur Dominiak. Ocenił, że streaming nadal będzie traktowany w większości jako uzupełnienie oferty, a hybrydowe modele ofertowe, które operator będzie oferować z łączem internetowym, są najbardziej oczekiwane przez klientów.

“W kwestii streamingu, wyzwaniem dla klientów jest to, że serwisów jest dzisiaj dużo. Chcąc obejrzeć wszystko, klient zapłaci nawet więcej niż dotychczasowy rachunek za telewizję. Nasza Telewizja Nowej Generacji jest odpowiedzią na tę potrzebę. Po roku mogę powiedzieć, że jest to udany eksperyment. Tak jak zakładaliśmy, co trzeci klient Play wybiera Telewizję Nowej Generacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej oferty, podobnie jak nasi partnerzy” – powiedział Dominiak podczas panelu serwisu Wirtualnemedia “Ewolucja telewizji w erze platform streamingowych”.

“To rozwiązanie przyszłościowe, w które będziemy inwestować. Gotowe na nowych partnerów, którzy będą ewentualnie wchodzić na rynek, ale też na nieuniknioną – jak się wydaje – konsolidację, czytając doniesienia o rozmowach koncernów medialnych” – dodał przedstawiciel Play.

W 2022 roku operator kupił sieć kablową UPC Polska. Dominiak podkreślił, że Play wyciąga wnioski z doświadczeń innych.

“Myślę, że operatorzy w USA zostali postawieni przed wyzwaniem, którego nikt wcześniej nie miał przed sobą i popełnili sporo błędów, które teraz odbijają się na ich pozycji rynkowej. Spadek liczby abonentów płatnej telewizji w USA jest efektem wielu czynników, także popełnionych przez nich błędów. Operatorzy, którzy byli tak przyzwyczajeni do swojej dominującej pozycji, stwierdzili: jest jakaś kolejna nowinka, przeżyliśmy już niejedną, więc tę też jakoś przeżyjemy’. My w Play wolimy uczyć się na błędach cudzych, nie własnych. Dlatego rok temu wprowadziliśmy do oferty Telewizję Nowej Generacji. Ofertę innowacyjną, na polskim rynku jedyną” – powiedział dyrektor.  

Zaznaczył, że operator “od początku zakładał, że polski klient jest dość tradycyjny i to nie jest oferta dla wszystkich”. 

“Wiedzieliśmy, że ok. 70% abonentów to klienci tradycyjni, którzy potrzebują wciąż kanałów liniowych i tradycyjnych pakietów. Dla nich te 200 kanałów, które są dostępne w tradycyjnych pakietach telewizyjnych, to coś czego potrzebują. Są przyzwyczajeni do tego, żeby klikać pilotem i przełączać kanały, oglądać treści liniowe” – wskazał Dominiak.

W jego ocenie, upowszechnienie streamingu jest powiązane z rozwojem infrastruktury. 

“Dlatego zadeklarowaliśmy, że do 2030 r. przyłączymy do sieci szybkiego internetu 7 mln gospodarstw domowych w kraju. Czy kanały liniowe znikną? Patrząc na badania i rozmawiając z klientami, to – moim zdaniem – w najbliższej perspektywie streaming nadal będzie traktowany w większości jako uzupełnienie oferty. I takie właśnie hybrydowe modele ofertowe, które będziemy oferować z łączem internetowym, to coś, czego klienci dzisiaj najbardziej oczekują” – stwierdził przedstawiciel Play.

Grupa Play, lider rynku telekomunikacyjnego, oferuje swoje usługi telekomunikacyjne także dla rynku B2B. Dostarcza kompleksowe rozwiązania chmurowe (Cloud2B), usługi mobilne oraz zintegrowanej komunikacji, dostęp do internetu oraz narzędzi cyfrowych, rozwój projektów sieciowych (m.in. budowa i utrzymanie sieci światłowodowych dla klientów biznesowych), a także kompleksowe usługi z zakresu bezpieczeństwa.

(ISBnews)