Luksusowe marki rozpychają się w świecie NFT

zespół projektantów Mercedesa
Materiały prasowe

Mercedes-Benz dołącza do LVMH, Prada Group, Cartier oraz OTB Group i staje się członkiem Konsorcjum Aura Blockchain. Ma ono przenieść ofertę luksusowych marek na wyższy poziom i otworzyć nowe strategiczne możliwości tworzenia innowacyjnych doświadczeń tych marek poprzez sztukę cyfrową z wykorzystaniem tokenów NFT (Non-Fungible Token)

Mercedes-Benz, jako jedyny producent samochodów, stał się członkiem Konsorcjum Aura Blockchain, skupiającego luksusowe marki. Koncepcja konsorcjum opiera się na zasadzie „luksusowe marki dla luksusowych marek” i zapewnia Mercedesowi gotową do użycia, nowoczesną technologię blockchain i NFT. Ma ona za zadanie przeniesie wrażeń klienta na wyższy poziom i wzmocnienie przemysłu cyfrowego luksusu. Chodzi o kreowanie własnych oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki w postaci NFT. W przyszłości sztuka cyfrowa odegra wg Mercedesa ważną rolę łączenia produktów fizycznych i cyfrowych.

Przy pomocy konsorcjum międzynarodowi aktorzy z branży luksusowej realizują swoje wspólne cele: podniesienia standardów w zakresie innowacyjności, transparentności i technologii blockchain oraz wzmocnienie zaufania klientów do zrównoważonych praktyk i zaopatrzenia w produkty marek. Platforma NFT oferuje elastyczność w dostosowywaniu się do specyficznych potrzeb poszczególnych marek.

Konsorcjum Aura Blockchain realizuje długofalową strategię w kierunku metaverse oraz przyśpieszyło swoje działania w opracowywaniu technicznej mapy drogowej, aby objąć nią różne rozwiązania NFT. Dzięki cyfrowemu certyfikatowi autentyczności dzieła sztuki stają się niepowtarzalne, co nadaje im wartość, jaka w świecie cyfrowym – gdzie często dochodzi do kopiowania treści – bez niego byłaby nieosiągalna. Tworzenie własnych, oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki z możliwością wprowadzania ich na rynek w postaci NFT jest niezwykle interesującym obszarem dla designu Mercedes-Benz i otwiera drzwi do całkiem nowej gamy produktów.

Doświadczenie cyfrowej sztuki w samochodzie jest istotnym krokiem Mercedes-Benz w obszarze UI/UX. Wprowadzenie ekranu MBUX Hyperscreen z jego innowacyjnym bezwarstwowym interfejsem użytkownika (zero layer), stanowiło przełomowy krok pod względem wygody użytkowania – poprzez połączenie użyteczności z najwyższą prostotą obsługi. Grafika oparta na silniku gier komputerowych, zastosowana w jednoczęściowym wyświetlaczu modelu koncepcyjnego VISION EQXX, oferuje wyjątkowe doznania wizualne i dzięki nim przenosi wrażenia użytkownika na nowy poziom. Mercedes-Benz wzbogaca ten aspekt, wprowadzając sztukę cyfrową jako osobisty element zaskoczenia.

W ten sposób Mercedes kładzie fundamenty pod swoją obecność na szybko rozwijającym się rynku NFT. W planach są już odpowiednie dropy i aplikacje. Kolejnym strategicznym działaniem firmy będzie wprowadzanie kolekcji NFT do samochodów i przekształcanie ich w spersonalizowaną, immersyjną przestrzeń sztuki, wzbogaconą światłem i dźwiękiem.

– Jako zespół projektantów nieustannie dążymy do łączenia piękna z niezwykłością we wszystkich wymiarach. Dlatego korzystając z Crypto Art, jako nowego wyrazu naszego stylu i naszej kreatywności, rozwijamy swoje ambicje w dziedzinie cyfrowego luksusu – powiedział Gorden Wagener, główny projektant Mercedes Benz.

– Wykorzystujemy sztukę cyfrową, aby wzbudzać pożądanie do samochodów i wszystkiego co jest z nimi związane. Połączenie jej z rozwiązaniami UI/UX będzie okazją do wyróżnienia doświadczenia luksusu marki Mercedes-Benz poprzez radość wynikającą z niespodziewanych elementów. Stwarza to ciekawe możliwości w naszej koncepcji projektowania, pozwalające przewyższać oczekiwania klientów poprzez stosowanie niezwykłych i zaskakujących elementów – nazywamy to czynnikiem X – dodaje Gorden Wagener.

– Rozszerzamy działania naszej marki o zupełnie nowy wymiar cyfrowego luksusu. Korzystając z innowacyjnego rozwiązania blockchain konsorcjum Aura, sprawimy, że Mercedes-Benz po raz kolejny wyznaczy standardy dla przemysłu motoryzacyjnego – stwierdziła Bettina Fetzer, kierująca działami komunikacji i marketingu Mercedes-Benz.

– Cieszymy się, że możemy powitać Mercedes-Benz jako naszego piątego członka założyciela, pochodzącego z całkiem nowego obszaru przemysłu luksusowego. To konkretny krok w kierunku realizacji naszej głównej strategii otwarcia na wszystkie obszary przemysłu luksusowego. Marka Mercedes-Benz w całej swojej wspaniałej historii zawsze była w awangardzie luksusowych innowacji. Jesteśmy przekonani, że zespół Mercedes-Benz wniesie ogromny wkład w nasze stowarzyszenie i w rozwój unikalnej, nowoczesnej technologii, ponieważ nasze rozwiązania oferują znaczące możliwości dla działalności w obszarze rozwiązań upstream i downstream oraz tokenów NFT – powiedziała Daniela Ott, sekretarz generalna Konsorcjum Aura Blockchain.