Alior Bank zamierza pozyskiwać klientów relacyjnych pośród wchodzących na rynek bankowy

SEG 2025

Warszawa, 25.03.2025 (ISBnews) – Alior Bank zakłada w Strategii na lata 2025-2027, że będzie pozyskiwał klientów relacyjnych spośród młodych grup klientów, którzy dopiero wchodzą na rynek bankowy, zapowiedział wiceprezes Jacek Iljin.

“Ubankowienie Polaków jest od kliku lat bardzo wysokie, więc gdy mówimy o zwiększeniu udziału klientów relacyjnych, to mówimy o najmłodszych klientów, którzy dopiero wchodzą na rynek bankowy lub tych, którzy zmieniają bank” – powiedział Iljin podczas konferencji prasowej. 

“Będziemy przepozycjonować nasz komunikat, kierując go zwłaszcza do młodych klientów” – dodał.

Wiceprezes poinformował, że Alior Bank będzie się starał pozyskać klientów innych banków swoją ofertą produktową “inną niż ROR”. Jego zdaniem, jednym z elementów może być zakładana w strategii ekspansja w segmencie kredytów hipotecznych.

Alior Bank zakłada wzrost klientów relacyjnych o 30% do 2,1 mln w horyzoncie strategii.

Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 r. Zadebiutował na GPW w grudniu 2012 r.; spółka wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 93,3 mld zł na koniec 2024 r.

(ISBnews)