Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego

Warszawa, 16.05.2025 (ISBnews/ISBtech) – Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 12-16 maja.

11 bit studios: Nie widzi ryzyka opóźnienia premiery gry “The Alters”, poinformował prezes Przemysław Marszał. Oczekuje, że “Moonlighter 2” odniesie taki sam sukces, jak pierwsza część tej gry.

Forever Entertainment: Zarekomendował przeznaczenie 1,63 mln zł z zysku netto za 2024 r., wynoszącego 6,73 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,06 zł na akcję, podała spółka. – Kwotę 5,1 mln zł zarząd proponuje przeznaczyć na kapitał zapasowy.

11 bit studios: Odnotował 6,37 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2025 r. wobec 1,61 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

The Farm 51: Odnotował 1,48 mln zł zysku netto w I kw. 2025 wobec 0,75 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

One More Level: Odnotował 1,25 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2025 r. wobec 4,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Incuvo: Odnotował 0,29 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2025 r. wobec straty 0,37 mln zł rok wcześniej, podała spółka.

Forever Entertainment: Odnotował 2,04 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Artifex Mundi: Odnotował 8,54 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 wobec 7,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Ten Square Games: Akcjonariusze zdecydowali podczas zwyczajnego walnego zgromadzeniu o przeznaczeniu całości zysku netto za 2024 r., w wysokości 72,69 mln zł oraz części kapitału zapasowego utworzonego z zysku zatrzymanego z lat ubiegłych w kwocie 27,35 mln zł (łącznie: 100,04 mln zł na dywidendę, co oznacza wypłatę 15,73 zł na akcję, podała spółka. ZWZ wyznaczyło dzień dywidendy na 20 czerwca, a termin jej wypłaty – na 27 czerwca 2025 r. Liczba akcji uprawnionych do dywidendy to: 6 359 865. W dywidendzie nie biorą udziału akcje własne spółki (według stanu na dzień ustalenia prawa do dywidendy).

Bloober Team: Zawarł umowę dystrybucyjną z Sapphire Entertainment z Hongkongu na dystrybucję wybranych swoich tytułów, w tym “The Medium”, “Layers of Fear (2016)”, “Layers of Fear (2023)”, “Observer: System Redux” oraz “Cronos: The New Dawn” w wersji cyfrowej na platformach PC oraz Apple Mac na terytorium obejmującym Chiny, Hongkong, Makau i Tajwan, podała spółka. W ramach umowy Bloober udziela Sapphire licencji w zakresie koniecznym do prowadzenia dystrybucji wersji cyfrowej gier. Umowa zawarta została 2 lata z możliwością jej przedłużenia. Spółce przysługuje udział w sumie przychodów Sapphire z tytułu dystrybucji.

Creepy Jar: Odnotował 5 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 3,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane.

Varsav Game Studios: Otrzymał od wydawcy – Untold Tales – informację o zwrocie nakładów poniesionych na produkcję gry “Bee Simulator: The Hive” (ostateczna nazwa dla gry “Bee Simulator: Ultimate Edition”), podała spółka. Obecnie trwają końcowe prace nad portowaniem “Bee Simulator: The Hive” na konsole. Premiera gry jest planowana na 2025 rok, podano także.

Ulitmate Games: Miało 1,6 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.

Play2Chill: Chce w połowie roku wydać pełną wersję gry “Aztecs: The Last Sun”, jak również planuje kolejne dodatki do istniejących gier, jak “Rally Mechanic Simulator”, poinformował ISBtech wiceprezes Paweł Brągoszewski. 

Red Square Games: W I kw. br. spółka osiągnęła zysk netto na poziomie prawie 124 tys. zł w porównaniu do 139 tys. zł rok wcześniej. Przychody netto wyniosły około 962 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 6% r/r. Na koniec marca 2025 r. stan środków pieniężnych spółki wynosił ponad 820 tys. zł wobec 333 tys. zł na koniec poprzedniego kwartału.

Play2Chill: Zamknął I kwartał 2025 roku przychodami na poziomie blisko 0,5 mln zł. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości ponad 35 tys. zł. Pierwsze miesiące bieżącego roku warszawski deweloper poświęcił na porządkowanie kwestii dotyczących swoich tytułów – odzyskanie karty na Steamie i pełni praw do “Aztecs The Last Sun” oraz umowy strategiczne na rozszerzenie współpracy przy tworzeniu gry “Car Rental Simulator” oraz na przeportowanie na konsole gry “Rally Mechanic Simulator”. 

Road Studio: Spółka odnotowała 7 tys. zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 184,6 tys. zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 568,2 tys. zł wobec 99,7 tys. zł.

CreativeForge Games: W I kwartale 2025 r. spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi na poziomie 141 210,18 zł przy 786 633,35 zł uzyskanych w analogicznym okresie 2024 r. Na poziomie przychodów ze sprzedaży produktów, w okresie od stycznia do marca 2025 r., spółka osiągnęła kwotę równą 285 426,53 zł, wobec 1 219 181,34 zł rok wcześniej. Spółka odnotowała stratę netto w wysokości 290 939,22 zł wobec zysku netto 92 064,83 zł rok wcześniej. Na 31 marca 2025 r. spółka posiadała środki pieniężne w wysokości 247 093,66 zł.

CreativeForge Games: Pełna wersja gry “Builders of Greece” w wersji na PC miała swoją premierę na platformie Steam 6 maja 2025 r. Premiera Gry w formule wczesnego dostępu miała miejsce 27 lutego 2024 r. Cena jednostkowa tytułu wynosi 19,99 USD. CreativeForge Games, wraz z PlayWay, jest współwydawcą Gry, a producentem jest Blum Entertainment oraz Strategy Labs. Sprzedaż Gry na Steam wyniosła 2 074 szt. (od 6 maja godz. 12.00, do 9 maja 2025 r. godz. 13.00), wishlista Steam: 126 251 szt.

Plot Twist: Spółka odnotowała 355,6 tys. zł jednostkowej straty netto w I kw. 2025 r. wobec 243,6 tys. zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 43,4 tys. zł wobec 69,1 tys. zł.

Plot Twist: Zarówno w zakresie “Projekt A”, jak i “Projekt E” w I kwartale trwały prace developerskie nad grą i osiągane zostały kolejne kamienie milowe zgodnie z planem. Zarząd rozpoczął rozmowy z wydawcami w celu zapewnienia wsparcia wydawniczego i finansowego dla obu projektów. Wstępnie daty premier dotyczące nowych produkcji zarząd planuje na 2026 rok w przypadku “Projektu E” oraz na 2027 rok w przypadku “Projektu A”.

GameHunters: W I kwartale 2025 roku był okresem, w którym spółka kończyła prace nad drugim DLC do “Gunsmith Simulator” w postaci dodatku “Fabryka Broni Radom”. “Jednocześnie finalizujemy prace nad przygotowaniem wersji ‘Gunsmith Simulator’ na konsole. Premiera ‘Gunsmitha’ na konsolach wnioskując po zainteresowaniu graczy powinna przynieść skutek podobny do pierwotnego wydania tytułu. Zakończenia prac spodziewamy się w maju. Po testingu i usunięciu błędów będziemy mogli ustalać termin publikacji. Liczymy że uda się przed wakacjami” – napisał prezes Krzysztof Pławski w liście do akcjonariuszy. Spółka cały czas rozwija pozostałe tytuły. Szczególnie zaawansowany jest tutaj “Mars Colony Builder”. Wkrótce do testingu zostanie oddane demo zawierające 3 tiery z 4 zaplanowanych, dodał prezes.

Plot Twist: Zawarł umowę wydawniczą ze szwedzką spółką Thunderful Publishing AB dotyczącą współpracy przy realizacji projektu “A”, obejmującą produkcję i wydanie gry. Zawarta umowa zapewni spółce wpływy, które umożliwią sfinansowanie dalszych etapów produkcji gry realizowanej pod roboczym tytułem “Projekt A”.

Vivid Games: Przychody ze sprzedaży za kwiecień 2025 roku spodziewane są na poziomie 0,7 mln zł. Wynik brutto na poziomie 0,0 mln zł, wynik netto na poziomie 0,0 mln zł.

Games Operators: Gra “Survival Machine”, która miała premierę na platformie Steam 7 maja br. została sprzedana w ilości 14,88 tys. sztuk w przeciągu 72h. Łączny koszt wytworzenia i marketingu Gry nie przekroczył 2 050 tys. zł.

Lenovo: Zapowiedziało nowy laptop Lenovo Legion 9i (18″, 10), zaprojektowany z myślą o osobach, które grają w gry, jak i  tych, które je tworzą. Wyposażony jest w funkcje, które nie tylko zapewniają najlepsze wrażenia gamingowe, ale także najlepsze możliwości tworzenia gier. 

Gamivo: Wprowadziło opcję zakupu bez konieczności logowania. Firma regularnie rozwija platformę i ekosystem technologiczny. Wraz z nową funkcjonalnością klienci zyskują możliwość przeprowadzenia transakcji w zaledwie kilku kliknięciach. Rozwój platformy o nowe opcje i produkty to istotna część planu GAMIVO realizowanego w 2025 roku. “Wprowadzenie zakupu bez potrzeby zakładania konta to odpowiedź na rynkowe trendy i oczekiwania klientów. Nowa funkcjonalność stanowi kolejny krok w naturalnej drodze rozwoju technologicznego naszej platformy. Równocześnie wciąż poszerzamy ofertę produktową, w tym cieszącą się dużą popularnością kategorię gier mobilnych (Direct Top-Up)” – powiedział prezes Mateusz Śmieżewski. 

PlayWay: Gry “Photographer’s Life Simulator”, “Mall Manager Simulator”, “Prison Simulator: Power Wash DLC” i DLC Co-op do gry “House Flipper 2” zostały udostępnione.

CD Projekt: Realizacja celu wynikowego programu motywacyjnego B na lata 2023-2026 będzie trudne i wymagające, choć spółka wierzy, że ten cel może być zrealizowany bez dużej premiery (spółka liczy na kontrybucję “CP77” na Switch oraz innych nieogłoszonych jeszcze projektów nad którymi pracuje), powiedział CFO spółki dla “Parkietu”. 5 czerwca ma nastąpić premiera “Cyberpunk 2077: Ultimate Edition” na nową konsolę Nintendo Switch, reakcje mediów na testowanie gry są pozytywne.

The Farm 51 Group: Otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dotyczący dronów. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.

The Dust: Na 9 maja 2025 roku spółki The Dust, Two Horizons oraz 4 Knights są w trakcie pozyskania środków na produkcje nowych projektów oraz realizację już rozpoczętych. “Mając na uwadze podsumowanie premiery The Inquisitor, oraz posiadane doświadczenie, zarząd The Dust nie przewiduje w najbliższych kwartałach zwrotu nakładów poniesionych na produkcję gry, a co za tym idzie szybkiego udziału w przyszłych przychodach z gry, które przewidziane są w umowie wydawniczej” – podała spółka. Rozpoczęcie kolejnego projektu w The Dust planowane jest przez zarząd spółki po spełnieniu przynajmniej jednego z następujących KPI: odrobienie recoupu przez projekt The Inquisitor i uzyskanie cyklicznych przychodów z projektu, nawiązanie współpracy z wydawcą, pozyskanie środków w wyniku sprzedaży aktywów, nawiązanie przez Grupę The Dust współpracy z globalnym partnerem, pozyskanie inwestora i produkcja gry w modelu Project Finance.

Gamedust: Zakończył za porozumieniem stron współpracę jako wydawca gry Sunrise GP. W ocenie zarządu koszty związane z utrzymywaniem gry przewyższały osiągane dochody.

11 bit studios: Poprawa statystyk sprzedażowych “Frostpunk 2” po udostępnieniu Free Major Content Update. Peak graczy był najwyższy od końca października – ok. 2,9 tys. graczy na Steam. Gra sięgnęła 45 miejsce wśród topsellerów w ub. piątek vs 153 pozycja podczas ostatniej lutowej promocji na Steam. Sprzedaż gry była dodatkowo wspierana 35-proc. promocją. Nie poprawiły się oceny użytkowników – od premiery update odsetek pozytywnych ocen to 55% (vs 75% wszystkich dotychczasowych ocen). 

Games Operators: Gra “Survival Machine” została sprzedana w ilości 14,9 tys. sztuk w ciągu 72 godzin od premiery. Łączny koszt wytworzenia i marketingu gry nie przekroczył 2,05mln zł. Po odjęciu prowizji Steam, podatków i zwrotów, koszty gry zostały zwrócone w 15,5% w ciągu 3 dni od premiery.

Garage Monkeys: Spółka z grupy Phenomen Games po udanych premierach prologu i dema, zapowiedziało na 29 maja 2025 roku premierę pełnej gry Car Dealer Simulator na platformie Steam. Garage Monkeys podpisała właśnie umowę z Crunching Koalas na wykonanie portów gry na konsole.

Bloober Team: Nowy horror “I Hate This Place” od Broken Mirror Games, marki powołanej przez spółkę, zdobył nagrodę Best Horror Game przyznaną przez Indie Rift Recommends na PAX East 2025. “I Hate This Place” to psychologiczny horror z silnym naciskiem na immersyjną narrację, atmosferę grozy oraz nieliniową eksplorację. Gra łączy elementy klasycznego survival horroru z nowoczesnym podejściem do storytellingu. Produkcja realizowana jest we współpracy ze Skybound Entertainment, właścicielem praw do marki “I Hate This Place”. Premiera planowana jest na IV kwartał 2025 roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S i Nintendo Switch. 

SAS: Pomaga w transformacji krytycznych procesów w przemyśle wytwórczym dzięki ulepszonym cyfrowym bliźniakom, które łączą potężną sztuczną inteligencję i zaawansowaną analitykę SAS z Unreal Engine firmy Epic Games. Dzięki cyfrowym bliźniakom, producenci tacy jak Georgia-Pacific (GP) mogą testować nowe strategie w symulowanych światach cyfrowych, a następnie wybrać najlepsze podejście i wdrożyć je w świecie rzeczywistym.

Simteract: Krakowski producent gier symulacyjnych zakończył pierwszy kwartał z ponad 2 mln zł przychodu oraz stratą netto sięgającą ok 228 tys. zł. Strata ta wyniknęła z etapu cyklu życia w jakim znajdują się produkcje spółki. Pozytywnym aspektem były przepływy z działalności operacyjnej, które wyniosły 1,39 mln zł. Największy wpływ na wyniki sprzedażowe miała współpraca z Astragon Entertainment, ale także dalsza monetyzacja gry “Taxi Life: A City Driving Simulator”, która zadebiutowała w marcu 2024 roku. Produkcja nadal cieszy się dużym zainteresowaniem graczy – w styczniu 2025 roku odnotowano drugi najwyższy peak graczy od czasu premiery. Jak przedstawia popularny serwis SteamDB, liczba aktywnych użytkowników utrzymuje się na stabilnym poziomie, z lekką tendencją wzrostową w ostatnich miesiącach, co pokazuje, że gra cieszy się statusem long-sellera. “‘Taxi Life’ to dla nas projekt o charakterze długoterminowym. Nadal aktywnie wspieramy grę poprzez działania post-sprzedażowe, a już wkrótce udostępnimy kolejne DLC, które rozszerzy dostępne funkcje i zawartość gry. Ostatnie oceny graczy utrzymują się na poziomie powyżej 70%, a ogólna ocena gry wykazuje tendencję wzrostową. To dla nas ważny sygnał, że obrany kierunek – konsekwentny rozwój produktu oraz wysoka jakość wsparcia posprzedażowego – jest doceniany przez społeczność” – skomentował Marcin Jaśkiewicz, CEO Simteract. Spółka od grudnia 2022 pracuje też nad drugim, niezapowiedzianym jeszcze projektem z niemiecką firmą Astragon Entertainment.

Ten Square Games: Do gry “Wings of Heroes” dołączono mechanizm Battle Pass jako rozszerzenie obecnego ekosystemu LiveOps gry.

RedDeer.Games: Zawarł partnerstwo z Imphenzia na wprowadzenie “Unfair Rampage: Knightfall” na Steam i Nintendo Switch. 

Red Square Games: “Wprowadzenie ‘Sancticide’ na rynek w ramach wczesnego dostępu było dla nas ważnym momentem. Nasz cel to nie tylko stworzenie angażującej gry akcji, ale też zaproszenie graczy do budowania jej świata. Wczesny dostęp do trwającej jeszcze produkcji tytułu pozwala nam z jednej strony utrzymać elastyczność produkcyjną, a z drugiej – wprowadzać zmiany tam, gdzie gracze ich oczekują. Taka forma współpracy z odbiorcami to dla nas fundament w tworzeniu gier z uwzględnieniem potrzeb dynamicznego i otwartego na opinie rynku” – powiedział prezes Krzysztof Wolicki.

Simfabric: Przyjęta została uchwała NWZ w sprawie obniżenia kapitału zakładowego z jednoczesnym podwyższeniem kapitału zakładowego w drodze emisji 5 mln akcji serii D bez prawa poboru. Wartość nominalna akcji serii C została obniżona z 0,10 zł do 0,09 zł. 

7Levels: W I kwartale spółka wygenerowała 1,28 mln zł przychodu ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 89,03% r/r. Zysk netto wyniósł 626 tys. zł. Główne źródła przychodów to dalsza sprzedaż tytułu “Kong: Survivor Instinct” oraz rosnąca aktywność w segmencie wydawniczym.

Gaming Factory: 21 maja o godz. 16:00 czasu polskiego premierę będzie miał “JDM: Japanese Drift Master” – narracyjna gra wyścigowa łącząca dynamiczną rozgrywkę z otwartym światem, elementami fabularnymi oraz zaawansowaną mechaniką jazdy. “Do tej pory w udostępnionych szeroko materiałach zaprezentowaliśmy nie tylko techniczne możliwości ‘JDM: Japanese Drift Master’, ale również charakterystyczny styl narracji i złożoność świata. Widzimy bardzo duże zainteresowanie tytułem i wierzymy, że 21 maja będzie dniem, który wyznaczy nowy etap w historii naszej spółki. Z punktu widzenia dalszego rozwoju Gaming Factory, tytuł ten ma kluczowe znaczenie. Nasza produkcja odpowiada na potrzeby graczy oraz potwierdza nasze strategiczne ambicje. Chcemy wykorzystać ten potencjał maksymalnie, nie tylko w kontekście premiery, ale również długofalowego rozwoju IP” – powiedział prezes Mateusz Adamkiewicz. 

VR Factory: Studio deweloperskie specjalizujące się w tworzeniu gier i aplikacji w wirtualnej rzeczywistości miało 1,15 mln zł przychodów w I kw., co oznacza wzrost o 73,6% r/r. Od momentu założenia w 2016 roku jako dwuosobowy zespół, VR Factory wyrosło na producenta z trzema niezależnymi zespołami deweloperskimi, pracującymi nad nowymi tytułami VR. 

Wargaming: 18 maja World of Warships  będzie gospodarzem 5. edycji dorocznej transmisji Najdłuższej nocy muzeów. W jej trakcie omówiona zostanie ewolucja najbardziej charakterystycznych okrętów wojennych z okresu II wojny światowej, a uczestnicy zostaną zabrani m.in. na pokłady lotniskowca USS Intrepid, pancernika USS Wisconsin czy okrętu podwodnego USS Cod. Tegoroczne wydarzenie zaprezentuje również Atlas Morskich Muzeów, całkowicie nowe, darmowe narzędzie, które wynagrodzi graczy odwiedzających instytucje pamięci historycznej. Ta cyfrowa platforma została stworzona w celu pomocy graczom i entuzjastom historii odkrywać muzea marynarki wojennej na całym świecie. Gracze World of Warships mogą też spodziewać się wielu aktualizacji w grze.

Platige Image: Studio zdobyło Gold Cube w prestiżowym konkursie ADC Awards 2025 za zwiastun gry “The Witcher 4 – Cinematic Reveal Trailer”, wyreżyserowany przez Tomka Suwalskiego i zrealizowany we współpracy z CD Projekt RED. Produkcja została nagrodzona w kategorii Gaming – Marketing – Trailer podczas 104. edycji wydarzenia organizowanego przez The One Club for Creativity w Nowym Jorku. 

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)