PKP Intercity dołączyło 245 dodatkowych wagonów do 154 pociągów kursujących na najpopularniejszych trasach ze względu na zbliżający się szczyt przewozowy. Przewoźnik zapewnia, że stale monitoruje frekwencję w pociągach, w związku z czym wzmocnienia mogą ulegać zmianom a kolejne pociągi zyskają dodatkowe wagony.
W dniach od 30.10 do 04.11, PKP Intercity zapewni 245 dodatkowych wagonów, które wzmocnią 154 pociągi na wybranych połączeniach. Dodatkowo część pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych zostanie wydłużonych do dwóch składów. Przykładowo, pociąg Esperanto zestawiany jest z jednego składu typu Dart o długości 150 metrów z miejscami dla ponad 350 pasażerów. W dzień Wszystkich Świętych pociąg będzie wydłużony do 300 metrów z miejscami dla 700 osób. PKP Intercity podjęło już decyzję o wydłużeniu 8 takich pociągów:
- 30 października pociąg 1002 „Zamenhoff”;
- Od 31 października do 4 listopada pociąg 6124 „Fredro”;
- Od 31 października do 4 listopada pociąg 1624 „Fredro”;
- 31 października pociąg 6120 „Asnyk”;
- 31 października pociąg 1220 „Nida”;
- 3 listopada pociągi 1542 oraz 5142 „Laguna”;
- 3 listopada pociąg 1106 „Esperanto”.
Ponadto przewoźnik stale monitoruje frekwencję pasażerów w pociągach i w miarę możliwości technicznych, jeśli pojawi się taka potrzeba, będzie planował dalsze wzmocnienia składów.
Najbardziej popularnymi kierunkami podróżowania w okresie Wszystkich Świętych będą trasy: Kraków-Warszawa-Kraków, Trójmiasto-Warszawa-Trójmiasto, Warszawa-Poznań-Warszawa, Warszawa-Wrocław-Warszawa. Podjęte przez PKP Intercity działania, podniosą wygodę i bezpieczeństwo na trasach w całej Polsce.
Chcąc zapewnić sobie najwyższy komfort podróży warto zarezerwować bilety na wybrane połączenie z wyprzedzeniem. Można to zrobić poprzez serwis e-IC, aplikację mobilną lub platformy takie jak mPay, e-podróżnik.pl, biletico.pl, SkyCash, KOLEO, Jakdojade oraz eTravel. Ułatwienia w zakupie biletów oferują także Google Maps i Billkom.
Do dyspozycji pasażerów, na największych dworcach w Polsce, będą informatorzy mobilni. Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży. Będą oni dostępni na następujących dworcach: Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Szczecin Główny, Kraków Główny, Katowice, Przemyśl Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny.
Dostępna jest również infolinia pod numerem +48 22 322 22 22 (koszt zgodny z taryfą operatora). Ponadto, na największych dworcach pasażerowie mogą skorzystać z pomocy informatorów mobilnych. Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.