PMR: Liczba usług (RGU) zamawianych online wzrośnie w Polsce do 237 mln w 2029 r.(aktual.)

W dzisiejszej depeszy zmieniamy (na prośbę PMR i za zaktualizowaną wersją wpisu na blogu firmy) ostatni akapit – dot. źródła informacji zawartych w artykule.

Poniżej zaktualizowana wersja depeszy:

Warszawa, 29.08.2024 (ISBnews) – Wolumen rynku handlu internetowego usługami w Polsce wyniósł 171 mln RGU (jednostek generujących przychód) w 2023 r. i sięgnie 237 mln w 2029 r., co oznacza średnioroczny wzrost (CAGR 2024-2029) na poziomie 6%, prognozuje firma badawcza PMR.

“Wzrosty stymulowane są rosnącym popytem (większa częstotliwość zakupów), wzrostem dochodów ludności i większą popularnością usług zamawianych w kanale online. Dodatkowo warto także wspomnieć o ruchach migracyjnych do Polski, które zwiększają bazę użytkowników usług. Do 2029 r. prognozujemy, że przybędzie około 65 mln RGUs. Będzie to związane w szczególności ze zmianami w kanale dystrybucji usług na kanał online, a niekoniecznie z pojawienia się nowych usług” – czytamy na blogu PMR.

W strukturze całego rynku pojedyncze transakcje dominują nad subskrypcjami. Natomiast, udział tych ostatnich, zarówno w wolumenie jak i wartości, będzie wzrastał w kolejnych latach. W szczególności popularnością subskrypcji odznaczają się platformy i serwisy streamingowe z muzyką czy wideo, a także e-dystrybucja biletów na usługi transportowe, podał PMR.

Z badania PMR wynika, że jedna na cztery osoby nie zamawia żadnych usług w kanale online, przy czym prawie połowa z nich osoby starsze (55+). Starsi użytkownicy, pomimo mniejszej aktywności w tym zakresie, zaczynają również otwierać się na tę formę zakupów, podobnie jak ma to miejsce w przypadku zakupu produktów w sieci.

Na rynku handlu internetowego usługami nie ma wyraźnie dominującej kategorii, chociaż można wyróżnić te największe. Przed pandemią największym segmentem były bilety lotnicze i w 2023 r. odzyskały swoją pozycję. Segment ten oraz usługi turystyczne przekroczyły w ubiegłym roku wartość 10 mld zł. Silną pozycją odznaczają się także usługi telekomunikacyjne, które pod względem wartości uplasowały się na trzecim miejscu, a analizując tylko model subskrypcyjny ich udział stanowi 40% wartości rynku.

Według PMR, liczba usług (RGU) w kanale online na rynku telekomunikacyjnym wzrośnie do 72,3 mln na koniec 2024 r. z 71,4 mln rok wcześniej. Z badania wynika, że do 2029 r. ponad 60% takich usług będzie oferowanych w pakietach wobec 53% w 2023 r.

“Szacujemy, że na koniec 2024 roku łączna liczba RGU na polskim rynku przekroczy 72 miliony. Za wzrost odpowiada głównie segment telefonii mobilnej (rosnąca liczba kart SIM). Według szacunków PMR, na koniec 2023 roku około 38 mln RGU, czyli 53% usług na rynku, było oferowanych w pakietach od tego samego dostawcy. Prognozujemy, że do 2029 r. usługi pakietowe będą odpowiadały za ponad 60% usług na rynku telekomunikacyjnym” – czytamy dalej na blogu.

Materiał został przygotowany na podstawie najnowszego raportu PMR “Rynek zintegrowanych usług telekomunikacyjnych w Polsce 2024. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029.”

(ISBnews)