PKP Cargo wdrożyło zmiany dot. zewn. obsługi prawnej, oszczędności: ok. 0,5 mln zł rocznie

Warszawa, 22.05.2024 (ISBnews) – W ramach podejmowanych działań naprawczych nowy zarząd PKP cargo wdrożył zmiany w zakresie zewnętrznej obsługi prawnej; w efekcie szacuje na oszczędności na poziomie ok. 500 tys. zł rocznie, poinformował p.o. prezesa Marcin Wojewódka.

Wprowadzone zostały zmiany w obszarze kancelarii zewnętrznych świadczących usługi obsługi prawnej na rzecz PKP Cargo, jak też prowadzone są prace w zakresie zwiększenia efektywności wykorzystania własnych służb prawnych na terenie całego kraju, podano.

“Przeprowadzone działania pozwoliły na wprowadzenie ograniczeń w zakresie bieżącej zewnętrznej obsługi prawnej, w tym procesowej – przez rozwiązanie z kilkoma kancelariami umów na stałą obsługę prawną bądź ograniczenie wynagrodzeń ryczałtowych. Podjęliśmy też działania w zakresie renegocjacji stawek godzinowych. Szacujemy, że ww. działania przyniosą oszczędności na poziomie ok. 500 tys. zł rocznie. Podjęte działania prowadzone są w ramach kompleksowego planu naprawy oraz poprawy sytuacji finansowej PKP Cargo SA, który obejmuje tak ograniczenie ponoszonych kosztów zewnętrznych, lepszą organizację wewnętrzną, jak też działania celem zwiększenia pozyskiwanych nowych kontraktów, a co za tym idzie pracy przewozowej” – powiedział Wojewódka, cytowany w komunikacie.

PKP Cargo współpracuje z kilkudziesięcioma kancelariami zewnętrznymi, przy czym w tej liczbie mieszczą się zarówno małe, jednoosobowe kancelarie radcy prawnego/adwokackie, kancelarie butikowe, jak i duże kancelarie posiadające swoje oddziały w licznych miastach Polski, a także sieć powiązań i relacji z zagranicznymi kancelariami oraz firmami doradczymi. Wspomniane kancelarie obsługują Centralę i Zakłady Spółki w zakresie doradztwa prawnego oraz reprezentują PKP Cargo w procesach sądowych w postępowaniach cywilnych, administracyjnych i karnych, wskazano w materiale.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)