Recykling zużytych kapsułek kawowych

Carrefour Polska wraz z Nestlé Polska rozpoczął w maju 2022 roku w Warszawie testy inicjatywy mającej na celu wsparcie recyklingu zużytych kapsułek po kawie. W ramach projektu, który obejmuje obecnie 5 warszawskich sklepów sieci, konsumenci mogą oddawać kapsułki do specjalnie oznaczonych koszy. Zbiórka jest elementem realizowanych przez obie firmy inicjatyw skierowanych na wspieranie drugiego obiegu surowców wtórnych.

Głównym celem inicjatywy zapoczątkowanej 2 lata temu w 3 warszawskich sklepach sieci było zapewnienie konsumentom łatwej i wygodnej metody przekazania zużytych kapsułek do recyklingu, by tym samym ograniczyć ilość odpadów trafiających na wysypiska i do środowiska. Obecnie projekt został rozszerzony na 5 warszawskich sklepów Carrefour, w których mieszkańcy stolicy znajdą specjalnie oznaczone kosze na zużyte kapsułki po kawie marki Nescafe Dolce Gusto. Inicjatywa obejmuje 4 hipermarkety zlokalizowane w Atrium Targówek, Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Plac Unii oraz 1 supermarket przy ul. Anny German.

Dzięki działaniom w ramach programu #RecyklingDolceGusto zużyte kapsułki zyskują szansę na ponowne wykorzystanie. Są one przekazywane bezpośrednio do zakładu przetwarzającego, gdzie następuje oddzielenie kawy od tworzywa. Proces ten umożliwia wykorzystanie każdego z surowców po raz kolejny: pozostałości kawy są wykorzystywane w biogazowni w Boleszynie, przyczyniając się do ogrzewania okolicznych domów, natomiast z odzyskanego tworzywa powstaje regranulat, który służy do produkcji nowych przedmiotów.

„Głównym celem naszego flagowego programu „Droga do Zero Waste” jest aktywne zachęcanie klientów do ograniczenia ilości generowanych odpadów, a także włączania się w organizowane przez Carrefour inicjatywy odbioru surowców wtórnych. Taką jest m.in. największy zrealizowany dotychczas w sieci handlowej w Polsce test systemu kaucyjnego, w ramach którego od 3 lat odbieramy od klientów butelki zwrotne bez konieczności okazania paragonu zakupu, a od roku w woj. śląskim płacimy za zwrot opakowań po napojach z plastiku i aluminium. Jego wyniki pokazują, że Polacy są narodem, któremu bardzo chętnie włącza się w podobne inicjatyw gospodarki obiegu zamkniętego przede wszystkim z troski o przyszłość naszej planety. Potwierdzeniem tego faktu jest również sukces naszego projektu odbioru zużytych kapsułek po kawie, który realizujemy wspólnie z Nestlé Polska w Warszawie” – mówi Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Współpraca Nestlé z Carrefour w ramach takich inicjatyw pokazuje, że firmy mogą mieć realny wpływ na kształtowanie przyszłości naszej planety.

„Carrefour Polska jest otwarty na wszelkie inicjatywy podejmowane we współpracy z dostawcami lub partnerami zewnętrznymi, których celem jest zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne. Wierzymy, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie zdziałać znaczne więcej. Zapraszamy do współpracy, by działać odpowiedzialnie dla planety” – podsumowuje Sylwester Mroczek.