Warszawa, 05.04.2024 (ISBnews) – Frisco chce wdrożyć w tym roku dwa nowe projekty z wykorzystaniem AI, współpracuje w tym obszarze z firmą Microsoft, podał Eurocash – właściciel marketu e-grocery. Będą to narzędzie do automatycznego badania klientów oraz chatbot dla klientów.
“W pierwszej kolejności w planach ma opracowanie narzędzia do automatycznego badania klientów. W oparciu o analizę rozmów z BOK, system będzie generował raporty i tworzył rekomendacje rozwiązań, dzięki którym Frisco będzie mogło świadczyć usługi na jeszcze wyższym poziomie. Warto przy tym zauważyć, że już teraz klienci bardzo dobrze oceniają zakupy we Frisco. W 2023 r. wskaźnik NPS wyniósł aż 78 punktów dla wszystkich klientów e-sklepu i 85 dla nowych” – czytamy w komunikacie.
“Drugim projektem opartym o sztuczną inteligencję ma być chatbot dla klientów. Z jednej strony ma mieć funkcję doradczą i pełnić rolę przewodnika po usługach Frisco, a z drugiej – pomagać w decyzjach produktowych i ułatwiać zakupy. Będzie go można np. zapytać o przepis na konkretne danie i poprosić o dodanie do koszyka produktów potrzebnych do jego przygotowania” – czytamy dalej.
W ramach inwestycji w technologie jedną z ostatnich inwestycji Frisco jest nowe automatyczne centrum dystrybucyjne w podwarszawskim Marysinie. Obiekt uzupełnił dostępną we Frisco powierzchnię magazynową o kolejne 13,5 tys. m2. Docelowo będzie obsługiwać ok. 4 tys. zamówień dziennie, co pozwoli na obsługę dodatkowego 1 mln zamówień dla aglomeracji warszawskiej. Długoterminowo inwestycja umożliwi też Frisco rozszerzenie asortymentu o kolejne kategorie – z obecnych 15 do 18 tys. indeksów, wskazano również w komunikacie.
“Frisco jest dla nas bardzo ważnym strategicznie biznesem. Wierzymy w jego siłę jako lidera e-grocery. Od kilku lat obserwujemy stały wzrost liczby klientów robiących zakupy w sieci. Rośnie również odsetek osób, które decydują się na zakupy spożywcze online. Frisco wie, jak odpowiedzieć na ich potrzeby. Działa w e-commerce od 18 lat. Nie tylko świetnie zna rynek, ale też doskonale się po nim porusza i inwestuje długoterminowo w te elementy, które pozwalają mu jeszcze mocniej wykorzystywać swój potencjał. To właśnie ta kompleksowa wiedza i doświadczenie wsparte technologiami pozwala nam dziś budować i rozwijać efektywny biznes. Teraz, dzięki projektom opartym o AI, ten rozwój będzie jeszcze bardziej skoncentrowany na naszym kliencie i jego satysfakcji” – skomentował członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za obszar cyfryzacji, w tym również za rozwój Frisco, Szymon Mitoraj, cytowany w komunikacie.
Jak informował w listopadzie ub.r. prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka w rozmowie z ISBnews, Grupa oczekuje, że e-supermarket Frisco zbliży się w 2024 r. do 0,5 mld zł przychodów i podtrzymuje cel uzyskania przez ten format 1 mld zł przychodów w 2025 r.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40.
(ISBnews)