PKO BP chce podwoić liczbę usług dostępnych na platformie usług dodatkowych w tym roku

Warszawa, 12.03.2024 (ISBnews) – PKO Bank Polski planuje podwoić w br. liczbę usług dostępnych na uruchomionej rok temu platformie usług dodatkowych, podał bank.

“Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego została uruchomiona w marcu ubiegłego roku. Dzięki niej, zewnętrzni dostawcy mogą udostępniać usługi w kanałach cyfrowych banku, a klienci za pośrednictwem IKO i iPKO korzystać z oferty wykraczającej poza świat bankowości. Już teraz umówią e-wizytę lekarską, kupią ochronę wyświetlacza swojego smartfona, kody do e-booków i audiobooków, bilety do kina czy dostęp do serwisu VOD. W oparciu o platformę, PKO Bank Polski rozbudowuje ofertę usług dodatkowych i w 2024 r. planuje podwoić ich liczbę” – czytamy w komunikacie.

Usługi dodatkowe, tzw. VAS (ang. Value Added Services) to usługi, które wykraczają poza podstawową działalność banku. Klienci znajdą je w aplikacji IKO i w serwisie iPKO w zakładce Usługi i zakupy. Z danych PKO BP wynika, że kupują miesięcznie średnio 3,5 mln wszystkich tego rodzaju usług.

“Usługi dodatkowe w aplikacji IKO i serwisie iPKO są ważnym elementem budowania trwałych relacji z klientami i sposobem na wyróżnienie się oferty PKO Banku Polskiego. Dzięki naszemu zaawansowaniu technologicznemu i dostępowi do dużej ilości danych, możemy oferować klientom szereg potrzebnych produktów w jednym miejscu, szybko, wygodnie i w atrakcyjnej cenie. Dążymy do zbudowania marketplace’u usług dodatkowych, by oferować ich szeroki wachlarz w wielu dziedzinach życia. W tym roku planujemy podwoić nasze portfolio usług dodatkowych, zgodnie z potrzebami naszych klientów” – powiedział dyrektor Biura Rozwoju Usług Dodanych i E-Commerce PKO BP Michał Kalinowski, cytowany w komunikacie.

Platforma usług dodatkowych PKO została uruchomiona w marcu ubiegłego roku. To innowacyjne rozwiązanie w chmurze, w formie API udostępnione przez bank poprzez spółkę zależną PKO Finat.

“PKO Bank Polski prowadzi obecnie rozmowy z kolejnymi dostawcami. W planach jest łączenie usług w pakiety, które będą atrakcyjniejsze cenowo niż te sprzedawane pojedynczo. Kolejnym etapem rozwoju marketplace’u będzie dostarczanie usług z obszaru mediów cyfrowych czy gamingu, które uzupełnią produkty bankowe” – czytamy dalej w komunikacie.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,52 mld zł na koniec 2023 r.

(ISBnews)