Grupa PKO Leasing zwiększyła finansowanie dla klientów o 16,6% r/r do 13,6 mld zł w 2023r.

Warszawa, 11.03.2024 (ISBnews) – Grupa PKO Leasing udzieliła klientom finansowania na 13,6 mld zł, co oznacza wzrost o 16,6% r/r; jednocześnie z 13,3% udziału w rynku w 2023 roku, utrzymała pozycję lidera branży, podała spółka.

“Nasze zeszłoroczne wyniki i całego rynku bardzo mnie cieszą. Stanowią dowód na dobrą kondycję całej branży i proinwestycyjne nastroje wśród klientów, ale też potwierdzają niezachwianą pozycję PKO Leasing jako lidera w swojej kategorii biznesowej. Dla naszej organizacji ma to szczególne znaczenie, bo w 2024 roku obchodzimy jubileusz 25-lecia działalności. Współtworzymy rynek leasingu w Polsce właściwie od jego początków. Mamy za sobą lata intensywnego rozwoju i mądre decyzje, które przy silnym wsparciu PKO Banku Polskiego doprowadziły nas do obecnych sukcesów – powiedział prezes PKO Leasing Paweł Pach, cytowany w komunikacie.

“Aktualnie skupiamy się m.in. na realizacji założeń wpisanych w strategię ‘Cyfrowa Era Leasing 2.0’ na lata 2023-2025, co oznacza wspieranie technologią i stabilną kontynuację naszych głównych sprzedażowo obszarów oraz wzmacnianie kompetencji w nowych obszarach” – dodał.

W segmencie nowych i używanych samochodów osobowych Grupa PKO Leasing urosła o ponad 26%. r/r, do czego w dużym stopniu przyczyniły się bardzo dobre wyniki w kategorii pojazdów premium. Firma zanotowała dwucyfrowe wzrosty także w finansowaniu pojazdów innych rodzajów, m.in. ciągników siodłowych (+10,8% r/r) i autobusów (+17,3% r/r), jak również przedmiotów poza kategorią motoryzacyjną. Ponadrynkowe wzrosty r/r wypracowała np. w finansowaniu maszyn i urządzeń oraz sprzętu IT – odpowiednio +2,1% i +17,1%, podano.

Spółka podkreśla, że zamierza kontynuować cyfrową transformację. Ukierunkowana jest ona m.in. na dalszy rozwój platformy samochodowej Automarket, która w zeszłym roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 4,7 tys. samochodów (+25% wzrostu r/r), a także integrację różnych kanałów komunikacji i sprzedaży w modelu omnichannel oraz optymalizację biznesu dzięki inwestycjom w architekturę IT.

“Optymalizujemy, upraszczamy i integrujemy procesy sprzedażowe i obsługowe. Wspólnie z PKO Bankiem Polskim oferujemy klientom leasing na samochody w serwisie iPKO. Budujemy rozwiązania omnikanałowe. Wychodzimy z ofertą Automarketu poza kanał sprzedaży w sieci i akcentujemy swoją obecność w świecie offline, uruchamiając sprzedaż stacjonarną. Oprócz poszerzenia dostępnych kanałów sprzedaży i pracy nad zwiększeniem rozpoznawalności platformy, rozwijamy współpracę z dealerami. Automarket jest silną marką, zaś jego stały rozwój, wdrażanie kolejnych udogodnień dla naszych klientów, pozwala nam wierzyć, że obecny rok będzie dla Automarketu rekordowy” – powiedział Pach.

PKO Leasing, należący do grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego, jest liderem w świadczeniu usług leasingowych w Polsce.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 501,52 mld zł na koniec 2023 r.

(ISBnews)