InPost obsłużył ponad 11 mln paczek dziennie

Grupa InPost zanotowała rekordowy wolumen w okresie przedświątecznym. W ostatni wtorek firma obsłużyła ponad 11 mln przesyłek – czyli ponad 250 paczek na sekundę.

Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas intensywnych zakupów przez internet, co stawia branżę logistyczną przed ogromnym wyzwaniem. InPost poradził sobie z tym sezonowym wzrostem zleceń.

„Co roku w okresie świątecznym notujemy szczyt paczkowy, ale w tym roku mamy prawdziwy rekord – ponad 11 mln paczek obsłużonych jednego dnia przez Grupę InPost! Warto w tym miejscu podkreślić, że liczbę 1 mln obsłużonych przesyłek w ciągu jednego dnia przekroczyliśmy zaledwie w 2019 roku, to najlepiej pokazuje jak szybko rozwijamy się jako Grupa” – powiedział Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.

Dodał, że jest dumny z osiągnięcia tego kamienia milowego, zwłaszcza w okresie tak wymagającym jak święta.

„Nasze unikalne rozwiązania, niezawodny zespół oraz rozwinięta infrastruktura logistyczna wspólnie przyczyniły się do tego sukcesu. Dzięki temu możemy zagwarantować naszym klientom, że ich przesyłki dotrą na czas, a świąteczne zakupy będą przyjemnością – podkreślił.

Sieć paczkomatów InPost to obecnie największy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie, blisko 33 000 nowoczesnych urządzeń i prawie 29 000 punktów w 9 krajach.

Kluczem do osiągnięcia tego rezultatu jest też wykorzystanie innowacyjnych produktów AI, m.in. do zwiększeniu przepustowości i efektywności całego procesu logistycznego. Sztuczna inteligencja służy InPost do optymalizacji procesu dostarczania paczek oraz załadunku i trasy frachtów. Przy pomocy AI testowany jest też optymalny łańcuch dostaw, a przede wszystkim dobierane są lokalizacje maszyn Paczkomat.