DHL gotowy na świąteczny szczyt paczkowy

Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL położone jest pod Poznaniem i zajmuje 170 000 tys. m2

Zdolność do przeskanowania 45 tys. przesyłek na godzinę, 44 linie rozładunkowe obsługujące ponad 100 polskich i zagranicznych destynacji, 1200 transportów dziennie i 3000 metrów taśmy sortującej – to tylko kilka cech wyróżniających Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL.

Przedświąteczny szczyt zakupowy dla firm logistycznych to duże wyzwanie, bo oznacza nawet dwa razy większy ruch niż w pozostałych okresach roku. W całym IV kwartale wolumen paczek rośnie nawet o 40–60%. Wszystko wskazuje na to, że DHL, światowy gigant w zakresie dostarczania przesyłek, doskonale przygotował się na ten nadchodzący szczyt. Obecnie ma do dyspozycji jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w regionie. Koszt Centrum to kwota kilkuset milionów złotych.

„Dla DHL jest to najważniejsza, najnowocześniejsza inwestycja. Jest ona kluczowa, że względu na położenie w tej części kraju, gdzie mamy blisko do granicy niemieckiej. To bardzo atrakcyjny kierunek dla naszych klientów biznesowych. Ta jednostka będzie sortowała paczki na wszystkie kluczowe kraje w regionie. Dzięki tej inwestycji zdecydowanie skrócimy czas dostawy paczek za granice” – wyjaśnił Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych DHL.

„Zastosowana tutaj najnowsza technologia pozwoli dostosować nasze operacje do potrzeb klientów. Będą oni mogli później dostarczać paczki do naszego Centrum, a z drugiej strony te paczki będą dojeżdżały szybciej do konsumenta końcowego, z lepszą jakością i większą precyzją” – dodał A. Stasiak.

Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL położone jest pod Poznaniem i jest to jedna z największych, najbardziej innowacyjnych w Europie Środkowo-Zachodniej i największa w Polsce jednostka firmy. Obiekt wraz z terenami przyległymi zajmuje 170 000 tys. m2.Taką powierzchnię mają nieco ponad 24 boiska piłkarskie lub 253 korty tenisowe. Budynki magazynowe mają 32 000 m2. Parking przy centrum logistycznym pomieści 230 samochodów osobowych, a na terenie jednostki zmieści się 600 sztuk nadwozi wymiennych.

Centrum ma za zadanie usprawnić i przyspieszyć proces dostarczania paczek. W tym celu wdrożono w nim technologię podnoszącą wydajność obsługi i skracającą terminy dostaw przesyłek. Pomoże w tym trzypoziomowy sorter typu cross-belt, który w maksymalnej wydajności operacyjnej jest w stanie zeskanować między 800 tys. a nawet 1 mln przesyłek jednego dnia. Dzięki temu jednostka będzie zdolna do obsłużenia nawet 45 tysięcy paczek w ciągu godziny.

Dodatkowo, zaawansowane systemy 1500 różnego rodzaju czujników i 800 kamer, umieszczonych na całej długości taśmy sortującej, umożliwią śledzenie paczki od momentu wejścia na sorter aż do jej załadowania na samochód. Zaawansowane algorytmy pokierują także przyjęciami transportu liniowego, czyli ciężarówek z przesyłkami. Docelowo centrum będzie mogło przyjąć do 1200 transportów liniowych dziennie.

„Powstanie Międzynarodowego Centrum Logistycznego w Polsce jest ważnym elementem, wspierającym ekspansję i modernizację naszej europejskiej sieci dostaw. Otwarcie jednostki stanowi również istotny krok w realizacji naszej strategii rozwoju na rynku usług crossborder. Ta inwestycja to nie tylko znaczący kamień milowy dla DHL, ale także otwarcie drzwi do szerokich perspektyw dla naszych klientów z branży e-commerce, pozwalając im osiągnąć sukces na europejskich rynkach. Wzmacniamy nasza pozycję zaufanego dostawcy i zapewniamy naszym klientom coraz lepsze doświadczenia dostarczając im usługi, które są niezawodne, cenowo atrakcyjne i zrównoważone” – skomentował cytowany w informacji prasowej Pablo Ciano, CEO DHL e-Commerce.

Realizacja tej inwestycji zwiększyła przepustowość sieci DHL Parcel w zachodniej Polsce, co z perspektywy bliskości rynku niemieckiego jest szczególnie istotne. Niemcy są bowiem niekwestionowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski. Dlatego na początku Międzynarodowe Centrum Logistyczne będzie obsługiwało przesyłki krajowe oraz te kierowane na rynek niemiecki. Przewiduje się, że dalszy wzrost handlu międzynarodowego e-commerce będzie coraz większy, a sprzedaż na tym rynku w 2030 roku osiągnie nawet 1 bln dolarów.

„Nasza inwestycja będzie pomostem pomiędzy biznesem w Polsce i na rynkach zagranicznych. Crossborder jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu, a my konsekwentnie wzmacniamy swoją pozycję w tym obszarze logistyki. W kolejnym etapie planujemy uruchomienie połączeń do krajów Beneluksu, Iberii oraz Skandynawii. Przygotowujemy również rozwiązania dla kierunków południowej Europy. Niezwykle perspektywiczne są także rynki czeski i słowacki” – zdradza kierunki rozwoju Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.

Obecnie DHL Parcel realizuje dostawy do 27 krajów na terenie Unii Europejskiej oraz do Wielkiej Brytanii. Realizacja tej inwestycji pozwoli podnieść wydajność operacyjną, konkurencyjność i zwiększyła przepustowość sieci. DHL Parcel posiada 14 tys. punktów POP w całej Polsce, w których klienci mogą zarówno nadawać, jak i odbierać przesyłki. Sieć POP uzupełniły także automaty paczkowe DHL POP BOX, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach.