Agora: Wzrost wartości rynku reklamy powinien wynieść ok. 6% w tym roku

Warszawa, 17.11.2023 (ISBnews) – Agora spodziewa się, że dla całego rynku reklamowego dynamika wzrostu wydatków reklamowych powinna wynieść w tym roku ok. 6%, podała spółka. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę niemal we wszystkich mediach będzie oscylowała wokół górnych przedziałów podanych w prognozie w sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2023 r.

“W kolejnych kwartałach 2023 r. wydatki na reklamę w Polsce wzrosły o prawie 6% w pierwszym kwartale; o prawie 6,5% w drugim kwartale oraz o prawie 7,5% w trzecim kwartale 2023 r. Dynamika we wszystkich kwartałach 2023 r. była lepsza od oczekiwań. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę niemal we wszystkich mediach będzie oscylowała wokół górnych przedziałów podanych w prognozie w sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2023 r. Dla całego rynku reklamowego dynamika wydatków reklamowych powinna wynieść około 6%” – czytamy w raporcie za III kw.

W prezentacji wynikowej Agora podała, że podtrzymuje prognozę wzrostu wartości rynku reklamy w br. na poziomie 4-6%.

W przypadku TV wzrost oczekiwany jest na poziomie 1-4%, internetu: 4-7%, reklamy zewnętrznej: 5-10%, radia: 2-5%, kina: 20-25%, zaś w przypadku prasy spodziewany jest spadek o 5-8%.

“W trzecim kwartale 2023 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o ponad 7% w stosunku do analogicznego okresu 2022 r. Reklamodawcy wydali w tym okresie na promowanie swoich produktów i usług około 2,66 mld zł. W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o 6,5% i sięgnęła kwoty około 8,28 mld zł. W tym czasie wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy” – czytamy także w raporcie.

Agora powstała w 1989 r.; jest notowana na giełdzie w Warszawie od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej najważniejszymi przedsięwzięciami są: Helios – operator sieci kin oraz właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej Next Film; działalność radiowa pod szyldem Grupa Eurozet powstała dzięki połączeniu sił Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, którego Agora jest większościowym wspólnikiem; AMS – lider rynku reklamy zewnętrznej, a także media informacyjne – “Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl i ponadregionalne Radio Tok FM. Spółka posiada serwisy internetowe, zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych, a także działa na rynku gastronomicznym.

(ISBnews)