Wojas miał 1,89 mln zł zysku netto, 6,98 mln zł zysku EBIT w III kw. 2023 r.

Warszawa, 16.11.2023 (ISBnews) – Wojas odnotował 1,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 8,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 6,98 mln zł wobec 11,29 mln zł zysku rok wcześniej. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 95,16 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 77,09 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 9,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 13,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 273,57 mln zł w porównaniu z 224,44 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 38,41 mln zł wobec 41,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

“Głównym kanałem dystrybucji produktów i towarów GK Wojas S.A. jest kanał detaliczny – sprzedaż bezpośrednia do klienta finalnego, realizowana po marży detalicznej. Sprzedaż ta odbywa się poprzez własną sieć sprzedaży (kanał offline) oraz przez własny sklep internetowy Wojas i Bartek (kanał online). Sprzedaż ta rok do roku wzrosła o 8,5%. Na stosunkowo niską dynamikę wzrostu ujemny wpływ miał ciepły wrzesień 2023 r., a także wymagające warunki rynkowe w tym roku. GK Wojas S.A. obserwuje, iż sprzedaż detaliczna w 4 kwartale 2023 r. notuje już dynamiki dwucyfrowe” – czytamy w raporcie.

“Drugim istotnym kanałem dystrybucji produktów i towarów GK Wojas S.A., z rosnącym udziałem 29,3% w strukturze sprzedaży, jest sprzedaż hurtowa realizowana po marży hurtowej. Marża hurtowa jest kilka razy niższa od marży detalicznej. Kanał ten zanotował wzrost aż o 54,7% i jest to efekt realizowanych większych zamówień przez Skarb Państwa na specjalistyczne obuwie wojskowe. Pozostałe segmenty sprzedaży hurtowej nie wykazywały istotnych zmian r/r. Trzecim kanałem dystrybucji, z udziałem 7,7% w całkowitej sprzedaży GK Wojas S.A., jest sprzedaż materiałów, półproduktów i usług produkcyjnych sprzedawana z niską marżą. Sprzedaż w tym kanale wzrosła o 53,0% r/r, głównie w wyniku wzrostu sprzedaży materiałów do dostawców (kooperantów)” – czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 11,38 mln zł wobec 12,19 mln zł zysku rok wcześniej.

Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.

(ISBnews)