Zamówienie prosto z nieba

Żabka Jush stawia innowacyjne kroki na rynku dostaw produktów spożywczych. W ostatni weekend dron dostarczył zamówienie na warszawską plażę. To pierwsza taka realizacja w Polsce.

„W Grupie Żabka chętnie wspieramy inicjatywy, które opierają się na wykorzystywaniu innowacyjnych rozwiązań. Robimy to poprzez Venture Studio, czyli jednostkę, która aktywnie poszukuje do współpracy firm technologicznych i startupów wspomagających transformację naszego ekosystemu convenience. Jednym z takich projektów są dostawy dronem, które jeszcze kilka lat temu były zaledwie kiełkującą ideą w głowach specjalistów od logistyki. Dzięki rozwojowi technologii możemy dzisiaj przeprowadzać akcje związane z innowacyjną dostawą, co jest nie tylko świetną promocją Żabki Jush, ale kładzie również podwaliny pod nowy kierunek rozwoju q-commerce w Polsce” – powiedział Karol Gajewicz, head of Venture Studio w Żabka Future.

 Usługa q-commerce to rodzaj handlu elektronicznego, w którym kładzie się nacisk na możliwie jak najszybszą dostawę, często zrealizowaną w mniej niż godzinę. I to właśnie w tym celu Żabka Jush użyła drona przy realizacji zamówienia. Wyruszyło ono z magazynu na Powiślu i wylądowało na plaży w Warszawie. Wydarzenie związane było z promocją dostaw w plener, które wróciły do aplikacji Jush! w związku z nadejściem cieplejszych dni. Pokazowa dostawa była szybsza niż standardowa i trwała niecałe 7 minut.

Wydarzenie jest związane ze współpracą Lite e-Commerce, startupu odpowiedzialnego za Żabkę Jush, z Faradą. Producent dronów jest finalistą Żabka Future Lab, jednego z programów akceleracyjnych realizowanych przez Grupę Żabka. Coraz bardziej możliwe stają się dostawy dronami, które z nowoczesnymi zastosowaniami technologicznymi pozwolą na zwiększenie zasięgu i obciążenia.

„Dostarczenie zakupów przez drony to rewolucyjny pomysł, który może posłużyć do ulepszenia procesu ostatniej mili. Nasza akcja to nie tylko promocja Żabki Jush, ale również testowanie przez nas nowych rozwiązań. Rozwój technologii oraz coraz większe możliwości współczesnych dronów mogą spowodować, że już niedługo takie dostawy będą coraz częściej spotykane” – zaznaczył Kamil Bąkowski, marketing & ecommerce director w Lite e-Commerce.

Celem przeprowadzonej akcji była promocja usługi dla osób, które szukają rozwiązań ułatwiających codzienne życie. Wydarzenie było nagłośnione w mediach społecznościowych przez influencera Mikołaja Roznerskiego, który dokonał tytułowego zamówienia.

„Jesteśmy dumni ze współpracy z Żabką Jush. To kolejny test dronów w logistyce realizowany przez naszą Grupę, jednocześnie pierwsze dla sektora q-commerce. Bezzałogowce są świetnym narzędziem do transformacji procesów i całych sektorów. To właśnie wyznaczanie nowych horyzontów zastosowania dronów jest główną ideą przyświecającą nam w codziennej pracy” – oznajmiła Joanna Rutkowska, dyrektor ds. publicznych i operacyjnych w Farada Group.

Dostawa dronem nie jest jedynym z innowacyjnych działań Żabki Jush. Z początkiem czerwca rozpoczęto aktywizację konsumencką opartą na „poszukiwaniu skarbów”. Pod kodami QR i różnych haseł umieszczonych na billboardach, citylightach i plakatach, zostały ukryte zniżki. Znaleźć je można w Gdańsku, Krakowie i Warszawie oraz w mediach społecznościowych aplikacji.