Comarch wdroży w Lidlu własny rozbudowany system e-fakturowania. Obejmie on cały niemiecki koncern, który będzie korzystać z systemu we wszystkich swoich europejskich lokalizacjach. Później prawdopodobnie w całej spółce w 31 krajach świata.
Według Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej dostawcą systemu jest niemiecka spółka Comarchu. Wartość umowy nie została podana, ale wiadomo, że e-fakturowanie działać będzie w całej unijnej sieci dyskontu, co oznacza na razie całą Europę, a w niedalekiej przyszłości zapewne wszystkie 12 tys. lokalizacji firmy w 31 krajach oraz 200 centrach logistyczno-dystrybucyjnych.
System ma umożliwić e-fakturowanie we wszystkich standardach finansowych w jakich znajdują się sklepy Lidla: e-raportowanie, awizację przewozów w postaci elektronicznej, może być także rozbudowywany w celu dodania nowych funkcjonalności. Wdrożenia ma dokonać zespół informatyczny Lidla, który tym samym zostanie partnerem strategicznym Comarchu w tym projekcie. Wdroży on także i inne rozwiązania Comarchu, jak komunikacja z partnerami i urzędami, pozyskiwanie danych, transfer i konwersje ich formatów oraz raporty statusu.
Jest to kolejne wdrożenie Comarchu na niemieckim rynku od 1999 r., kiedy firma się na nim pojawiła. Comarch posiada tam obecnie spółki i własne centrum danych, w których zatrudnia 255 osób. Firma dostarczyła już rozwiązania takim niemieckim spółkom jak KiK, Metro, TÜV Süd czy REWE Group. Łącznie zagraniczne przychody stanowią o 58% sprzedaży spółki wynosząc w I kw. 2023 roku 247 mln zł.