Warszawa, 24.05.2023 (ISBnews) – Answear.com będzie dalej prowadzić ekspansję na rynkach zagranicznych i pod koniec tego roku lub na początku 2024 należy spodziewać się otwarć nowych rynków, zapowiedział prezes Krzysztof Bajołek. Dodał, że strategia rozwoju spółki pozostaje niezmienna.
“Będziemy poszerzać ofertę produktową i ją optymalizować, ale poszerzanie już nie będzie tak dynamicznie, jak w poprzednich okresach. Będziemy wprowadzać nowe marki głównie w segmencie średnim i premium, co powinno przekładać się na poprawę wskaźników operacyjnych” – powiedział Krzysztof Bajołek podczas telekonferencji.
“Będziemy też dalej prowadzić ekspansję na rynkach zagranicznych, choć na razie to się zatrzymało przez realizowaną akwizycję, ale powinno odblokować się i pod koniec tego roku lub na początku 2024 należy spodziewać się otwarć nowych rynków. Nasze przychody systematycznie rosną na wszystkich rynkach, a zagranica ma coraz większy udział w przychodach – Polska odpowiada obecnie za ok. za 20%. Cieszymy się z odbudowy rynku ukraińskiego, ale też z umacniania się pozycji na pozostałych rynkach. Potencjał rozwoju naszych młodych rynków: Grecji, Cypru, Chorwacji i Słowenii jest znaczny i to będziemy starać się wykorzystywać w latach następnych” – dodał prezes.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
(ISBnews)