Abbott Laboratories, jako kolejny z koncernów farmaceutycznych, odnotował zysk kwartalny powyżej oczekiwań. Przyczyniła się do tego zwiększona sprzedaż sprzętu medycznego i urządzeń do terapii cukrzycy. Jest to związane z powrotem w USA i Europie do zaplanowanych procedur medycznych po pandemii COVID-19.
Największy segment działania firmy – sprzedaż urządzeń medycznych – odnotował wzrost o 8,5% do 3,9 mld dolarów z czego aż 1,2 mld dolarów przychodu przypadło na urządzenie do monitorowania glukozy Freestyle Libre. Według szacunków analityków, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych, firma odnotowała zysk w wysokości 1,03 dolarów na akcję za I kw. 2023 r. zakończony 31 marca. Jest to więcej niż średnia szacunkowa analityków wynosząca 99 centów na akcję, zgodnie z danymi Refinitiv IBES.
Abbott utrzymał skorygowaną prognozę zysku na ten rok na poziomie 4,30-4,50 dolarów na akcję, ponieważ firma oczekuje, iż wzrost przychodów niezwiązanych z testami na COVID zrekompensuje spadek sprzedaży zestawów testowych. W I kw. Abbott Laboratories odnotowały sprzedaż globalnych zestawów testowych na COVID-19 o wartości 730 mln dolarów, obniżyły więc swoje roczne prognozy przychodów z tych urządzeń z 2 mld dolarów do 1,5 mld dolarów. Przyczyną jest stopniowe ograniczania zamówień rządowych na testy przez wszystkie kraje dotąd kupujące je w firmie, zwłaszcza przez generujące największe zamówienia rząd USA i kraje Unii Europejskiej.
Wiadomo już, że poprawa poziomu zatrudnienia w szpitalach w całych Stanach Zjednoczonych i całej Europie, wraz ze złagodzeniem ograniczeń związanych z pandemią, ułatwi Abbott i innym producentom urządzeń medycznych generowanie dobrych wyników sprzedaży w obecnym i zapewnie następnych kwartałach.
Abbott jest już drugą z wielkich firm branży urządzeń medycznych wykazujących zyski wyższe niż prognozy – 18 kwietnia Johnson & Johnson również odnotował lepsze niż oczekiwano wyniki sprzedaży.