Janusz Palikot złożył ofertę odkupu browaru w Leżajsku od Grupy Żywiec pod warunkiem pozostawienia linii produkcyjnych i marki piwa Leżajsk. Taka informacja pojawiła się w czwartek, jednak na razie Grupa Żywiec oferty nie otrzymała. – Nie dostaliśmy żadnej oferty – mówi ISBiznes.pl Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.
W czwartek Manufaktura Piwa Wódki i Wina (MPWiW) poinformowała, że prezes firmy, Janusz Palikot złożył ofertę odkupu browaru w Leżajsku od Grupy Żywiec pod warunkiem pozostawienia linii produkcyjnych i marki piwa Leżajsk. Zaproponował także, by gmina Leżajsk dołączyła do grupy udziałowców w nowym projekcie w celu zapewnienia kontroli nad przyszłym rozwojem browaru. – Nawet pozostawienie marki Leżajsk w dyspozycji nowego inwestora będzie wymagało posiadania silnego portfolio własnych marek lub pomysłów na nowe marki, by utrzymać browar. Mamy jedno i drugie w swoim posiadaniu. Zwróciliśmy się do władz Leżajska z propozycją współdziałania na rzecz odkupienia browaru przez Manufakturę Piwa Wina i Wódki – powiedział prezes MPWiW Janusz Palikot, cytowany w komunikacie. Piszemy o tym TUTAJ.
Grupa Żywiec podawała wcześniej, że chce zreorganizować swoją produkcję w Polsce. Firma planuje skoncentrować wolumen oraz przyszłe inwestycje w sieci czterech browarów. Oznacza to zakończenie produkcji w Browarze Leżajsk w czerwcu tego roku. Marka Leżajsk pozostanie w portfolio firmy, a jej produkcja będzie kontynuowana w innych browarach. Grupa Żywiec zamierza rozwijać cztery inne swoje browary – w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie. Piszemy o tym TUTAJ.
Browar Leżajsk w obecnym kształcie działa od 1978 roku. Od 2004 r. Leżajsk należy do Grupy Żywiec. Browar jest ważnym pracodawcą i elementem łańcucha wartości dla wielu regionalnych firm. Browar Leżajsk zatrudnia 103 osoby. W 2021 r. uwarzył ok. 800 tys. hl piwa.