Lidl Polska rozwija asortyment oraz sposób komunikacji do klientów, aby wspierać ich świadome odżywianie, bowiem sposób, w jaki jemy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i środowisko. Firma opublikowała rozbudowaną wersję polityki zakupowej dot. świadomego odżywiania. Sieci zależy na tym, aby pomóc konsumentom w podejmowaniu decyzji o zakupie zdrowych i zrównoważonych produktów.
Lidl na swojej stronie internetowej opublikował rozszerzoną wersję polityki zakupowej dot. świadomego odżywiania. W rozbudowanej polityce zakupowej zostały uwzględnione dodatkowe działania oraz zobowiązania Lidl Polska, m.in.: rozszerzenie asortymentu roślinnego oraz produktów pełnoziarnistych w markach własnych Lidl, a także uwzględnienie nowych standardów komunikacji marketingowej, która może być odbierana przez dzieci.
Lidl podkreśla, że produkcja artykułów odzwierzęcych ma globalnie największy wpływ na środowisko. Im więcej konsumujemy produktów pochodzenia roślinnego, tym więcej czynimy na rzecz środowiska, bioróżnorodności i naszego zdrowia.
Dlatego do 2025 r. Lidl będzie stale zwiększać udział produktów z białkiem pochodzenia roślinnego – włączając w to szeroki asortyment artykułów wegańskich, między innymi marki własnej Vemondo. Od 2023 r. sieć będzie ponadto obliczać i podawać do ogólnej wiadomości proporcję zwierzęcych i roślinnych źródeł białka.
Ponadto Lidl wskazuje, że najnowsze badania w ramach Globalnego Raportu Odżywiania wskazują, że produkty pełnoziarniste są najważniejszym składnikiem diety, aby zachować długie życie w dobrym zdrowiu. Produkty pełnoziarniste zawierają więcej błonnika, dzięki czemu pomagają utrzymać zdrowie jelit i zapobiegają chorobom układu krążenia oraz cukrzycy. Do 2025 r. Lidl będzie stopniowo zwiększać udział produktów pełnoziarnistych w produktach marek własnych.
Nowe standardy w komunikacji marketingowej
Lidl zaznacza też, że czuje się odpowiedzialnie za najmłodszych klientów, a nawyki żywieniowe kształtują się już w dzieciństwie. Od marca 2023 (z wyjątkiem ofert promocyjnych w czasie Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Halloween) Lidl szczególnie skupi się na przeciwdziałaniu komunikatom marketingowym, które mogą być odbierane przez dzieci, a dotyczą żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli.
Podejmując to działanie, Lidl kieruje się rekomendacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Sieć będzie również promowała zdrową i zrównoważoną dietę dla dzieci. Ponadto do końca 2025 r. sieć usunie z opakowań produktów spożywczych marki własnej motywy skierowane do dzieci, jeśli produkty te nie spełniają wymagań WHO.
Lokalne produkty
Lidl podkreśla, że nieustannie ulepsza istniejące produkty i opracowuje nowe, bardziej zrównoważone alternatywy. Sieć ściśle współpracuje z wiarygodnymi jednostkami certyfikującymi, inicjatywami i partnerami ze świata nauki, społeczeństwa oraz polityki. Sukcesywnie zwiększa liczbę produktów z logo Produkt Polski, dzięki czemu wspiera lokalnych producentów. Promuje również produkty regionalne, na przykład w ramach oferty marki własnej Regionalne Szlaki.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 800.