PureCity uruchomiło pierwsze elektrostacje

Operator sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych, będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej, uruchomił w Warszawie pierwsze dwie elektrostacje. Zlokalizowane są na terenie centrum handlowego Marywilska 44, gdzie odwiedzający mogą już korzystać z 4 punktów ładowania. Do końca czerwca br. Pure City planuje mieć łącznie 50 elektrostacji, a do końca 2023 r. nie mniej niż 100 elektrostacji na terenie całej Polski.

PureCity łączy w swoim modelu biznesowym dwa rozwiązania dla inteligentnych miast: sieć ładowania aut elektrycznych z nowoczesną siecią ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej. Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Zielone elektrostacje PureCity, dzięki starannie wybranym lokalizacjom, zapewnią połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. W tym celu spółka we wrześniu zeszłego roku zawiązała dwa partnerstwa technologiczne z doświadczonymi na rynku elektromobilnościowym firmami: Elocity oraz stacjeladowania.com. Obecnie pracuje nad uruchomieniem elektrostacji w innych miastach, przede wszystkim na terenie parków handlowych.

Pierwsze elektrostacje PureCity już działają, potwierdzając, że nasz nowatorski model biznesowy w połączeniu z kompetencjami zespołu przynosi mierzalne efekty. Zgodnie z założeniami realizujemy plan dynamicznego rozwoju zielonej sieci elektrostacji, która do końca 2025 r. ma objąć 750 ładowarek w całej Polsce, przede wszystkim w miastach pow. 20 tys. mieszkańców. Prowadzimy obecnie rozmowy z podmiotami w sprawie umów obejmujących łącznie ponad 400 lokalizacji w całej Polsce. Zielona sieć elektrostacji PureCity, która będzie zasilana energią z certyfikatami zielonego pochodzenia, to konkretna odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz marek, które stawiają na zrównoważony rozwój– podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.

Dwie pierwsze elektrostacje AC o mocy 2×22 kWh zlokalizowane w Warszawie umożliwiają jednoczesne ładowanie czterech pojazdów elektrycznych. Do korzystania z ładowarek PureCity potrzebna jest aplikacja, którą można pobrać TUTAJ.

Elektrostacje PureCity wyposażone są w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Pozwoli to PureCity zaoferować kierowcom tańsze lub nawet bezpłatne ładowanie pojazdów. Koszt ładowania będą pokrywały w całości lub w części marki i organizacje korzystające z formatów reklamowych na zainstalowanych nośnikach LED.

Pure City planuje podpisać do końca czerwca 2023 r. 100 umów na lokalizacje elektrostacji i zrealizować 50 instalacji. Do końca roku planuje posiadać nie mniej niż 100 ładujących elektrostacji w całej Polsce. To element planu, by do końca 2025 r. zielona sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej składała się z ponad 750 elektrostacji w miastach o wielkości pow. 20 tys. mieszkańców w całej Polsce.


Według prognoz „Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych” (PSPA) flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 r. funkcjonowały 5016 punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy PSPA zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza 8 – krotny wzrost.