Bawarski gigant motoryzacyjny zamierza mocniej zaznaczyć swoją obecność w nowych technologiach i zapowiada wykorzystanie blockchainu w swojej codziennej działalności biznesowej. Krokiem w tym kierunku ma być stworzenie programu lojalnościowego dla klientów BMW w Tajlandii.
Technologia blockchain ma być włączona do codziennych operacji BMW z zamiarem wyeliminowania pracochłonnych i czasochłonnych ręcznych procedur oraz uproszczenia oferty finansowania pojazdów przez organizację. W tym celu BMW podpisało umowę ze startupem Coinweb, który ma w jej ramach dostarczyć zdecentralizowaną architekturę i opracować specjalistyczną aplikację Web3 dedykowaną klientom BMW. Ma ona także mieć oparty na tej technologii system nagród służący motywowaniu konsumentów BMW Group w ramach prowadzonego programu lojalnościowego. Poziom i pozycja klienta w programie będzie określony przez liczbę punktów lojalnościowych, które zgromadził w wyniku różnych podejmowanych działań.
W przyszłości właściciele BMW będą mogli wykorzystać zdobyte kredyty na zakup produktów i usług od BMW. Transakcje będą rozliczane przy użyciu podstawowego natywnego łańcucha BNB Binance.
Firma ma nadzieje, że włączenie technologii blockchain do ich codziennych operacji doprowadzi do wyeliminowania ręcznej papierkowej roboty, a także przyczyni się do zwiększenia wydajności i przejrzystości firmy. Pierwszy raz BMW wykorzystało tę technologię w 2018 r., aby monitorować dostawy kobaltu i mieć pewność, że surowce są pozyskiwane w sposób etyczny.