Trzy wielkie umowy PKP Intercity na wdrożenia informatyczne o łącznej wartości 143 mln zł obejmują nowy internetowy system biletowy, centralny system sprzedaży i rezerwacji, jego licencjonowanie, wdrożenie i utrzymanie.
PKP Intercity podpisała trzy umowy dotyczące wdrożenia nowych usług informatycznych. Pierwsza z nich obejmuje wdrożenie nowego internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0, dwie następne – licencji i utrzymania usług rezerwacyjnych i internetowego systemu sprzedaży. Dla wszystkich tych umów wykonawcą będzie PKP Informatyka. Te największe w historii PKP Intercity kontrakty mają łączną wartość 143 mln zł.
Umowy podzielono na mniejsze kontrakty cząstkowe. I tak, kontrakt na internetowy system sprzedaży ma wartość ponad 8,5 mln zł brutto z możliwością aneksowania do 9,7 mln zł. Kontrakt na centralny system sprzedaży, czyli wdrożenie, licencjonowanie, utrzymanie przez 60 miesięcy od startu wersji produkcyjnej, ma wartość 71,1 mln zł brutto, zaś usługa rezerwacji objęta jest kontraktem o wartości 62,1 mln zł brutto.
Pierwszy etap wdrażania e-IC 2.0 ma zakończyć się we wrześniu 2023 r. W końcu przyszłego roku miałby wejść w tryb produkcyjny nowy system sprzedaży internetowej biletów, zaś jego pełna funkcjonalność miałaby zostać osiągnięta w IV kw. 2024 r. W nowym systemie znajdą się m.in. inny typ ścieżki zakupów, funkcja wyszukiwania najlepszej oferty i ulg, integracja z kalendarzem. Po dodaniu pełnych funkcjonalności włączony zostanie zakup biletów międzynarodowych i Interrail oraz wspólny bilet.
Z kolei centralny system sprzedaży miałby zostać uruchomiony w II połowie 2024 r. po pełnej integracji z systemem biletowym, zaś usługę zdalnej rezerwacji objętą trzecim kontraktem miałaby świadczyć PKP Informatyka.