Największa w Polsce sieć pizzerii Da Grasso sfinalizowała proces pozyskania nowego, branżowego inwestora. Norweska Orkla objęła 74% udziałów w firmie, założycielka sieci Karolina Rozwandowicz pozostanie nadal udziałowcem, a Magdalena Piróg dalej będzie pełniła funkcję prezesa. Da Grasso będzie zaś kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem.
– Wraz z zarządem Da Grasso oraz ich ambitnymi franczyzobiorcami chcemy kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Połączymy nasze narzędzia, wiedzę i doświadczenie, co pozwoli nam na dalsze umocnienie marki w Polsce. To ważny dzień dla Orkli i spółki Pizza Out of Home. Realizacja naszej strategii na europejskim rynku franczyzy pizzy przebiega zgodnie z planem, a dzięki Da Grasso, naszemu nowemu partnerowi w Polsce, nasza pozycja jest teraz silniejsza – mówi Tommi Tervanen, CEO Orkla Pizza Out of Home.
Pierwotna umowa warunkowa została podpisana przez strony we wrześniu br. i w tym czasie strony uzyskały niezbędne zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz dopracowały warunki i zasady przyszłej współpracy.
– Cieszę się z zakończenia tego formalnego etapu połączenia naszych firm. Da Grasso staje się już oficjalnie członkiem wielkiej rodziny Orkla. Nasi franczyzobiorcy pozytywnie odebrali informacje o planowanym wzmocnieniu właścicielskim firmy. Razem, z wielką energią, myślimy o przyszłości i szansach, które przed nami stoją – mówi Karolina Rozwandowicz, założycielka i dotychczasowy większościowy udziałowiec Da Grasso.
– Jesteśmy gotowi na kolejny etap rozwoju naszej sieci. Przed Da Grasso nowe, ciekawe wyzwania, do których firma jest bardzo dobrze przygotowana – zarówno dzięki grupie sprawdzonych Partnerów, przede wszystkim naszych franczyzobiorców, ale i dzięki obecności stabilnego inwestora branżowego, jakim jest Orkla – mówi Magdalena Piróg, prezes Da Grasso.
Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ona ok. 190 lokali franczyzowych.
Założona 368 lat temu Orkla jest wiodącym norweskim dostawcą markowych dóbr konsumpcyjnych dla sektora spożywczego, out-of-home, specjalistycznego handlu detalicznego i piekarni. Od 2018 roku Orkla jest głównym konsolidatorem na rynku sieci pizzerii w Europie. Do tej pory zainwestowała w lokale w Finlandii, w krajach Beneluksu i w Niemczech. Po sfinalizowaniu transakcji Orkla zarządza 860 pizzeriami w Europie.