MOL Group oficjalnie wchodzi na polski rynek. Przejęcie ponad 410 stacji paliw na największym rynku Europy Środkowo-Wschodniej to dla MOL Group ważny krok w kierunku poszerzenia sieci i dalszego wzmocnienia bezpieczeństwa dostaw paliw w regionie. Firma zamierza niezwłocznie przystąpić do wprowadzenia na polski rynek marki MOL wraz z szeroką ofertą detaliczną, obejmującą punkty Fresh Corner.
MOL Group ogłosiła dziś rozwój swojej sieci w Polsce, dzięki finalizacji ogłoszonej w styczniu br. transakcji z PKN Orlen i Grupą Lotos, w wyniku których przejęła ponad 410 stacji działających pod marką Lotos. Umowy są wynikiem decyzji Komisji Europejskiej, która w lipcu 2020 r. udzieliła warunkowej zgody na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen, uzależniając ją od realizacji środków zaradczych, gwarantujących utrzymanie odpowiedniego poziomu konkurencyjności na polskim rynku. Środki te obejmowały m.in. sprzedaż niektórych aktywów przez PKN Orlen, a MOL, w styczniu br. został wybrany, jako odpowiedni kupiec dla sieci ponad 410 stacji należących do Lotos Paliwa. Firma zapewnia, że wszystkie umowy o pracę zostaną utrzymane w mocy na dotychczasowych warunkach.
W ramach zawartych umów, MOL sprzeda jednocześnie 143 stacje na terenie Węgier i 39 stacji na terenie Słowacji, umożliwiając PKN Orlen wejście na rynki tych krajów. Przekazanie wspomnianych stacji na rzecz należącej do Orlen spółki Unipetrol ma się odbyć w kilku etapach: 79 stacji na Węgrzech wraz z finalizacją umowy, stacje na Słowacji do połowy 2023 r., a pozostałe stacje na Węgrzech do połowy 2024 r.
Ambicją MOL Group jest ukończenie rebrandingu sieci możliwie najszybciej. Działające na południu kraju stacje Slovnaft Polska również będą działać pod marką MOL, dzięki czemu polska sieć Grupy zbliży się do 500 stacji. MOL Group planuje w krótkim czasie zaprezentować polskim klientom swoje produkty oraz usługi, konsekwentnie rozwijając ofertę swoich stacji. Na stacjach MOL pojawią się także paliwa segmentu premium, powstałe na bazie produktów pochodzących z polskich rafinerii, z wykorzystaniem unikalnych dodatków opracowanych przez MOL.
W planie jest również debiut na polskim rynku konceptu gastronomicznego Fresh Corner serwującego dania i kawę. Na wielu rynkach regionu MOL Group był jedną z pierwszych sieci wprowadzających tak szeroką ofertę gastronomiczną, uwzględniającą nabiał, ciasta, czy świeżo wypiekane pieczywo. Podstawę oferty nowego konceptu od początku stanowiły najwyższej jakości kawa oraz hot-dogi. MOL jest przekonany, że również polscy konsumenci docenią ofertę Fresh Corner.
MOL na polskim rynku jest obecny od 1997 r. Od 2004 r. firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a blisko 20 proc. spośród jej zagranicznych inwestorów stanowią podmioty z Polski. Ze swoją siecią liczącą ok. 2000 stacji paliw w regionie, MOL Group jest przekonany, że może wnieść nowe pomysły oraz bardzo konkurencyjną ofertę konsumencką. Europa Środkowo-Wschodnia to główny obszar działalności MOL. W Polsce firma zamierza stać się preferowaną siecią stacji dla polskich klientów.